Ranking użytkowników kreatorów stron www.
Jak stworzyć stronę internetową? Jaki kreator wybrać?

Strona www z kreatorem Manifo – recenzja

Czy moja strona www w kreatorze Manifo będzie zadowalająca?

Manifo to kolejny polski kreator do tworzenia stron internetowych. Jego strona główna wygląda schludnie i nowocześnie, co od razu wzbudza zaufanie oraz rozbudza oczekiwania. Dowiadujemy się tam, że nasza strona www może być tworzona w de facto w dwóch edytorach – klasycznym i responsywnym (mobilnym). Pewnie będą fajerwerki!

Po rejestracji i zalogowaniu… nie jest źle. Edytor jest całkiem zrozumiały, zaplanowany dość ergonomicznie, choć na pewno „głowy nie urywa”. Całości można się stosunkowo szybko nauczyć, ale z żalem przyznajemy, że narzędzie wygląda dość topornie. W porównaniu z naprawdę szybko rozwijającą się konkurencją, Manifo wygląda jak kreator co najmniej sprzed kilku ładnych lat.

Co gorsza edytowalność elementów, a przede wszystkim zmiana ich położenia na stronie, mocno kuleje. Naprawdę ciężko wprowadzić satysfakcjonujące nas poprawki, a edytor automatycznie układa jeden element pod drugim. Ponadto jedna rzecz nie tylko mocno irytuje, ale i pochłania dużo czasu. Każda, dosłownie każda zmiana wprowadzana w projekcie wymaga oddzielnego zapisania, czyli zatwierdzenia na górnej belce menu. Bez tego kroku nie tylko nie możemy nic dalej tworzyć, ani w ogóle wprowadzać innych zmian.

Elastyczność i funkcje:

Manifo posiada wszystkie podstawowe funkcjonalności i elementy do zaimplementowania na stronie. Możemy dodawać teksty, zdjęcia, grafiki i inne standardowe opcje. Niestety ich rozmieszczenie jest automatyczne i przywodzi na myśl nie nowoczesne, ale raczej starsze wersje edytorów tekstowych.

Kreator www Manifo posiada:

  • Mapy Google
  • Możliwość edycji favicon
  • Komentarze zintegrowane z Facebookiem
  • Formularze – w pełni edytowalne
  • Pliki multimedialne (także opcja wgrania plików z popularnych serwisów, jak chociażby Youtube)
  • Galerie
  • Menu
  • Wybór języka strony

Ponadto możemy dodać własny kod HTML, co zwiększa niewielkie możliwości edycji i zmiany strony w tym kreatorze.

Mimo wszystko dzisiaj taka lista nie robi wielkiego wrażenia, a fakt iż edytor nie wymaga kodowania czy programowania, to stanowczo za mało. Wiele funkcji dostępnych staje się dopiero po wykupieniu pakietu Premium (od 60 do 240 zł rocznie) co negatywnie odróżnia Manifo od polskiej konkurencji. Szerzej czytaj o tym w sekcji Polityka Cenowa.  Kolejnym minusem jest edycja sekcji head, bowiem wpisanie do niej własnego kodu możliwe dopiero jest w płatnych pakietach.

W porównaniu z konkurencją Manifo wypada niestety dość blado i ciężko nam właściwie komukolwiek ten kreator stron internetowych rekomendować.

Pozycjonowanie:

Pozycjonowanie naszych witryn możemy określić jako poprawne. Każda podstrona może zostać opatrzona meta znacznikami, czyli tytułem i opisem. Możemy także ustalić nazwę strony i adres url. Ponadto na plus trzeba zapisać możliwość dodawania słów kluczowych, co jest przydatne dla osób zaczynających edycję strony zaczyna od ułożenia listy fraz pod wyszukiwarkę. Manifo umożliwia także stosowanie Webmaster Tools..

A co z Google Analytics? Niestety, duże rozczarowanie – Google Analytics jest dostępny tylko w wersji premium. Musimy płacić za możliwość zaimplementowania kodu śledzącego narzędzia, bez którego ciężko prowadzić skutecznie nawet prostą stronę.

Za darmo dostępne są wyłącznie wewnętrzne statystyki strony, które pokazują tylko najbardziej podstawowe dane i trendy: ilość UU, przeglądane podstrony, źródła wejść, słowa kluczowe, które zaprowadziły na naszą stronę czy wykorzystywane przeglądarki.

Wsparcie techniczne:

Manifo posiada dobrze opracowaną bazę wiedzy w postaci tutoriali, które pomagają przy pracy. Materiały podzielone są na działy tematyczne i zobrazowane zrzutami ekranu, co stanowi faktyczną pomoc w razie konkretnych problemów.

Ponadto możemy skorzystać z suportu mailowego oraz telefonicznego. Niestety, z wypowiedzi użytkowników Manifo wynika, że czas oczekiwania na uzyskanie odpowiedzi bywa naprawdę długi.

Rozwój:

Nowe wersje publikowane są bardzo rzadko, a na stronie czy fanpage’u Manifo nie znajdziemy żadnych changelog’ów czy specyfikacji. Komunikacja z klientem po stronie firmy jest bardzo uboga, gdyż na oficjalnej facebook’owej stronie kreatora widzimy tylko kilka nowych postów, po czym newsy sprzed 3 lat. Poza informacją o zapowiedzi nowej wersja kreatora, nie ma żadnych późniejszych wzmianek na ten temat. To może dziwić o tyle, że dużo użytkowników Manifo dopytuje się o takie aktualizacje.

Polityka cenowa:

Manifo oferuje 3 pakiety płatne oraz pakiet darmowy. Ceny pakietów płatnych wahają się od 60 zł do 240 zł na rok. Ze względu na duże ograniczenia pakietu darmowego jesteśmy de facto zmuszeni do wykupienia pakietów płatnych, jednak ich ceny, zwłaszcza w przeliczeniu na miesiąc, są przystępne.

Łatwość użytkowania:

Finalna ocena Manifo nie jest wysoka. Kreator jest wyraźnie przestarzały oraz ciężki w odbiorze i użytkowaniu, choć prosty w obsłudze. Niestety strony w nim tworzone nie mogą odpowiadać najnowszym wymogom wizualnym, a wiele funkcji jest niedostępnych. Strona www tworzona w Manifo wygląda na jak szablony sprzed 10-15 lat. Klawisz „lubię to” czy mapa Google tak naprawdę niewiele pomaga, a konstrukcja procesu edycji jest niezwykle czasochłonna. Trudno nam określić dla kogo narzędziem jest Manifo. Dla profesjonalnych webmasterów na pewno nie, ponieważ jest zabiera naprawdę dużo czasu oraz brak w nim wielu funkcjonalności. Dla zwykłych użytkowników polecamy zaś narzędzia przyjemnie w obsłudze i pozwalające na implementację w pakiecie darmowym wszystkich dodatków. Jeśli chcesz by Twoja pierwsza strona www nie była koszmarem, niestety musisz poszukać innego narzędzia.

Leave a Reply