Strona internetowa powinna być ciągle aktualizowana. Użytkownicy nie zwracają uwagi na opuszczone witryny, którymi nikt się nie zajmuje. Również algorytmy Google spychają je daleko w wynikach wyszukiwania. 

Chaotyczna i nieprzemyślana aktualizacja nie wystarczy jednak, by strona stała się atrakcyjna. Nowości trzeba wprowadzać z głową. W tym wpisie zajmę się najlepszymi praktykami przy dodawaniu nowych treści.

Sprawdź czy wszystko działa prawidłowo

Zanim zajmiesz się wprowadzaniem zmian, zbadaj działanie swojej strony. Powinieneś zwrócić szczególną uwagę na kilka aspektów jej funkcjonowania, które wpływają na użyteczność witryny oraz jej pozycję w rankingach SEO.

  • Słowa kluczowe – czy to, co użytkownik może znaleźć na Twojej stronie jest zgodne z tym, co chcesz mu przekazać? Jakie jest nasycenie fraz kluczowych w tekście? Zbadaj meta-tagi i opisy.
  • Niedziałające linki – usuń odnośniki, które prowadzą do niefunkcjonujących stron lub zastąp je prawidłowymi
  • Optymalizacja strony pod urządzenia mobilne. Sprawdź czy Twoja witryna dobrze wyświetla się na ekranach smartfonów i tabletów
  • Bezpieczeństwo. zadbaj o certyfikat SSL
  • Szybkość ładowania się witryny. sprawdź czy strona nie ładuje się zbyt wolno. 

Przeanalizuj działania konkurencji

Dokładnie zbadaj strony innych podmiotów, które działają w Twojej branży. Sprawdź jakie znajdziesz tam treści i słowa kluczowe. Przyjrzyj się językowi, w jakim konkurencja komunikuje się z grupą docelową. Taka analiza pomoże Ci w wyborze tematów, które powinieneś poruszyć. 

Wsłuchaj się w głos Twoich odbiorców

Często odwiedzaj fora internetowe, czytaj i odpowiadaj na komentarze pod postami na blogu. Zawsze licz się ze zdaniem użytkowników. To w końcu na ich potrzeby powinny odpowiadać treści zamieszczane przez Ciebie w internecie. 

Postaw na różnorodne treści

Długie, wyczerpujące temat teksty są doceniane przez użytkowników i algorytmy Google. Dłuższe bloki treści pisanej są jednak trudne do strawienia. Warto urozmaicić je wideo, ilustracjami czy infografikami. 

Testuj, testuj i jeszcze raz testuj 🙂

Za każdym razem, kiedy wprowadzasz nowe rozwiązanie sprawdź je poprzez testy A/B. Dzięki temu nie będziesz po omacku szukał najbardziej optymalnych opcji i wprowadzisz tylko takie zmiany, które rzeczywiście poprawią Twoją stronę

Postępując zgodnie z przedstawionymi tu wskazówkami, z pewnością zaktualizujesz stronę w optymalny sposób. sprawisz, że użytkownicy będą chętnie na nią wracać a roboty Google umieszczą ją wysoko na liście wyników wyszukiwania.