Landing Page to jeden z rodzajów stron internetowych. Jego zastosowanie jest mniej lub bardziej znane przez posiadaczy biznesu…Czas zmienić to na to “bardziej”. Postanowiłem w jak najbardziej użyteczny sposób przybliżyć pojęcie LP-ka oraz jego zastosowania, ponieważ uważam, że jest to niezwykle praktyczna forma promocji internecie.

 

Co to jest Landing Page?

Jak zawsze przy poznawaniu nowego pojęcia warto rozpocząć od definicji, która pozwoli nam zrozumieć omawiany przez nas temat…a więc…
Strona lądowania (bo tak też można go nazwać) to forma platformy internetowej, na którą ma trafić nasz odbiorca, w celu zapoznania się z oferowanym przez nas produktem lub usługą. Powinna ona zmotywować go do zdecydowania się na naszą propozycję.
Co ciekawe może ona być częścią większej strony z wieloma podkategoriami, ale dobrze sprawdzi się również jako osobny “byt”.

 

Co powinien zawierać w sobie landing page?

Poprawną, a jednocześnie baaardzo ogólną odpowiedzią na to pytanie będzie to, że powinna ona zawierać informacje. Jakie? Oczywiście te o naszym “produkcie”,który chcemy zaprezentować. Ważne jest jednak w jaki sposób je ubierzemy w słowa.

 

Oryginalne nagłówki

Warto zacząć już na starcie i umieścić w naszym Herderze ciekawe hasło, które przykuje uwagę naszego odbiorcy. Oczywiście pozostałe nagłówki również powinny zachęcać do zapoznania się z dalszą treścią. Najlepiej jeśli będą konkretne, ale też niekonwencjonalne.

 

Przedstaw korzyści

W następnym kroku należy przejść do bardziej sprecyzowanych cech i zalet jego posiadania. Dlatego też niezwykle istotne przy tworzeniu treści do naszego landing page’a jest kierowanie się motywem plusów, czyli co nasz klient zyska, jeśli skorzysta z naszej oferty? Co może mu zaoferować? To teoretycznie bardzo banalne rozwiązanie, ale zaprezentowane w odpowiedni sposób potrafi przynieść niezwykłe rezultaty.

 

Call-to-action

Czyli w skrócie CTA. Jak sama nazwa wskazuje, ma ono motywować do działania. Są one też pewnego rodzaju podsumowaniem danej wypowiedzi/ informacji….czyli przykładów opisując dane zastosowanie naszego produktu, na koniec zamieszczamy ikonkę, która może przekierować naszego odbiorcę do miejsca zakupu.

 

Informacje kontaktowe

Na stronie docelowej nie musimy umieszczać informacji o nas lub o marce/ firmie. Na tego typu witrynie nie powinniśmy umieszczać aż tyle treści, ponieważ w takim wypadku straciłaby ona swój główny cel przeznaczenia, a zastosowane leady przepadłyby w tle pozostałych zbędnych tam informacji.
Nie zmienia to jednak faktu, przedstawiając w internecie nasz konkretny produkt lub usługę, to nie powinniśmy zapomnieć o umieszczeniu danych kontaktowych w postaci maila lub numeru telefonu. Możemy też umieścić na stronie specjalny formularz, który umożliwi naszym odbiorcom przesyłanie wiadomości bezpośrednio z naszej strony. Nie powinniśmy jednak takiego formularza bardzo komplikować. Najlepiej, aby miał on dość prostą formę, ponieważ dzięki temu zarówno my jak i zainteresowani naszą ofertą nie pogubimy się w przekazie informacji.

 

Czym różni się LP-ek od strony głównej i OnePager’a?

Strona główna jest zazwyczaj częścią większej, złożonej strony. Może zawierać w sobie wiele informacji, których nie będzie w wersji witryny produktowej, ale równie dobrze dane na niej mogą być ograniczone i będą jedynie skrótem tego co znajdziemy w innych zakładkach. OnePager z kolei to platforma www, która może być landing pagem. Prezentuje ona zazwyczaj informacje na temat marki lub firmy, ale nie tylko. Przedstawia wszystko na jednej stronie, ponieważ innych po prostu nie ma. Może przyjąć formę tzw. scrolling page’a, czyli witryny, której prezentacja materiałów opiera się na scrollowaniu i integracjami z nim związanymi. Landing Page z kolei zawsze będzie OnePagerem, ale zawiera on bardziej ograniczone dane. Przedstawia jedynie określony produkt, którym chcemy zainteresować naszego odbiorcę. Jak już sobie wcześniej powiedzieliśmy, treści w nim są nastawione bardziej na korzyści związane ze zdecydowaniem się na naszą propozycję. Często jesteśmy też przekierowani do niego za pomocą reklamy.

 

Jak stworzyć landing page?

Techniczne zasady tworzenia Landing Page’a będą w większości takie same jak przy projektowaniu standardowej strony. Główna różnica tkwi w treści i sposobie jej prezentacji.

Co więc musimy zrobić, aby posiadać swoją stronę lądowania?
Wystarczy, że stworzymy stronę internetową czy to samodzielnie, czy zlecając jej wykonanie agencji lub freelancerowi.
Musimy jednak podjąć decyzję, w jaki sposób chcemy, żeby powstała nasza strona- za pomocą kodowania czy może przy użyciu kreatora stro? O tym jak podejmować takie decyzje i które są najzwyczajniej bardziej dla nas opłacalne, mówiłem w artykule  dotyczącym darmowej strony internetowej
Żeby po krótce przedstawić swoje zdanie jeszcze tutaj, to dodam jedynie, że moja nazwa mówi sama za siebie. Oczywiście ja osobiście mam doświadczenie w kodowaniu, ale nie każdy musi się tego uczyć specjalnie po to, by założyć własną witrynę. Kreatory są znacznie prostsze w obsłudze (m.in dzięki wykorzystywaniu metody drag&dop), a jednocześnie potrafimy przy ich użyciu osiągnąć bardzo zaawansowane efekty.

Ile kosztuje strona lądowania?

 

Wraz z tworzeniem witryny produktowej wchodzi w grę jej cena. Oczywiście będzie ona zależna od tego, na jaką formę się zdecydowaliśmy, czyli właśnie czy robimy ją sami, czy też nie, czy strona powstanie od początku poprzez kodowanie, czy też może przy pomocy kreatora. W każdym z tych przypadków cena i czas realizacji będą różne. Dokładniej ten temat opracowałem w moim artykule, mówiącym o tym ile kosztuje zlecenie strony.

Podsumowanie

Jak widzicie LP to teoretycznie jedna z wielu form strony internetowej. Co ją wyróżnia, to sposób i cel prezentowania znajdujących się na nim treści. Nie są one typowo informacyjne. Mają raczej wpłynąć na osobę, która na nią trafiła i sprawić, że stwierdzi ona “Tak, chcę to, potrzebuję tego”. Taka forma strony pozwala w bardziej praktyczny sposób przedstawić to co mamy do zaoferowania. Na landing page’u nasza promocja się nie kończy. Jest on bardziej kotwicą/ główną bazą, która ma zmotywować naszego potencjalnego klienta do podjęcia następnych kroków…i jeśli zrobimy to dobrze, to naprawdę można zauważyć efekty.