Narzędzia dla stron www…Co nam dają? Jakie z nich wybrać?  Czy nie wystarczy tylko posiadać stronę?

Założenie witryny internetowej jest nie tylko po to by mień swoje miejsce w internecie.

Wirtualna wizytówka może otworzyć nam świat na nowych odborców, pozwala zwiększyć rozpoznawalność firmy i daje szansę na szybszy rozwój. 

Dlatego też tak ważne jest wykorzystywanie w pełni wszystkich możliwości, jakie daje nam internet i implementowanie ich na swojej stronie. 

Jakie działania i narzędzia do strony pomogą nam w osiągnięciu jak najlepszych rezultatów? Na to postaram się Wam odpowiedzieć w dzisiejszym wpisie.

Na jakie narzędzia dla stron www należy zwrócić uwagę

Program do mailingu 

W jaki sposób chcesz stworzyć stały kontakt ze swoimi użytkownikami, jeżeli nie możesz w każdej chwili napisać do nich wiadomości? Zdradzę Ci też sekret, że nawet najbardziej regularne postownie na mediach społecznościowych nie zapewni Ci tych samych wyników co dobry newsletter. 

To właśnie on w dużej mierze odpowiada za ruch powracający i buduje świadomość Twojej marki wśród użytkowników. Jednym z polecanych przez nas newsletterów jest np.

‘Proste’ może mieć negatywne konotacje. Ale nie ma nic złego w prostym marketingu e-mailowym. Do platform, które umożliwiają nam tworzenie i wysyłanie tej formy treści, należeć będzie np. MailerLite, SalesManago, czy też GetResponse.

Wspominałem o newsletterze, ale myślę, że warto jeszcze dodać, że nie jest to jedyna forma mailingu. Moglibyśmy jeszcze wyróżnić wiadomoci dedykowane, kampanie promocyjne lub LN (lead nurtering)

Tak jak w przypadku kreatorów warto zwrócić uwagę na cenę (niektóre programy oferują darmowe pakiety) oraz formę tworzenia wiadomości- od podstaw, z szablonu, a nawet za pomocą drag&drop.

 

Analiza i pomocne w tym narzędzia

Skąd możesz wiedzieć jaki element na stronie się sprawdza, a jaki zniechęca użytkowników do poznania Twojej firmy?

Musisz poświęcić chwilę swojego czasu i usiąść do kilku wykresów i liczb. Dzięki analizowaniu ruchu na stronie spędzonego na niej czasu i miejsc, w których użytkownik ją opuszcza, możesz otrzymać bardzo wartościowe wnioski na przyszłość. Wprowadzając później na ich podstawie zmiany, zauważysz, że wyniki się polepszają. Wszystko za sprawą takich narzędzi jak Google Analitycs, które bezpłatnie pomagają Ci rejestrować wszystko, co dzieje się w obszarze Twojej witryny. 

Google Analytics, to podstawowe narzędzie do analityki większości stron internetowych.

Nie tylko pozwala śledzić ruch na stronie, ale też jego źródła i zachowanie użytkowników.

To dzięki niemu możemy dowiedzieć się jaki jest współczynnik odrzuceń lub jak wygląda ruch ogólny i organiczny na konkretnej witrynie www.

Przykładowo: Tworząc content blogowy warto wykorzystać to narzędzie do sprawdzenia wyników poszczególnych wpisów- który temat cieszył się większym, a który z kolei mniejszym zainteresowaniem.

narzędzia dla stron

Czat na stronie

Ten punkt oczywiście można pominąć. Szczególnie jeśli nie posiadamy działu support-u lub po prostu prowadzimy jednoosobową firmę. 

Umożliwienie użytkownikowi bezpośredniego kontaktu ‘na żywo’ pokazuje wiarygodność firmy, wzmacnia jej godność zaufania i utwierdza w przekonaniu, że nie boi się rozmowy. W każdej chwili jest pod ręką i pomoże w razie potrzeby lub problemu.

Jeżeli dojdziemy do wniosku, że taka forma komunikacji może okazać się przydatna to warto poszukać odpowiedniego narzędzia dla strony, który nam to zapewni. Przykładem może być tu tawk.to, z którego możemy skorzystać w darmowej wersji. 

 

Programy do niwelowania błędów

Dla niektórych nic nie będzie bardziej irytujące niż użytkownik wytykający mu literówkę. 

Dlatego też aby tego uniknąć należy sprawdzać swoje teksty kilkukrotnie. Czytać je, poprawiać i starać się pokazywać najwyższy poziom. oczywiście nie chodzi tutaj o posługiwanie się językiem specjalistyczny czy też np. poetyckim (chociaż nie jest to wykluczone). Sposób formułowania wypowiedzi należy dopasować do swoich odbiorców.

Jeśli jednak chodzi o poprawność językową, to jest to potrzeba uniwersalna. Liczne błędy mogą wiele osób zrazić i zniechęcić do ponownych odwiedzin strony. 

Aby ułatwić sobie cały proces korekt, warto skorzystać z jednego z wielu narzędzi, które pomagają wykryć błędy językowe, ortograficzne i interpunkcyjne, a na dodatek mogą zasugerować synonimy do poszczególnych słów. Do jednych z najpopularniejszych pozycji w tej kategorii należy Language tool, z którego możemy korzystać za darmo.

 

Social media

Oczywiście zdaje sobie sprawę, że nie jest to żadne narzędzie do prowadzenia strony, ale chciałbym zwrócić uwagę na to jak duży wpływ może mieć na jej promowanie i budowanie odpowiedniej renomy. W związku z tym, że media społecznościowe odgrywają teraz dużą rolę warto też działać i na nich. Możemy wykorzystać je do update-ów, stworzyć oryginalny content i nadać naszej marce ludzką twarz. Poza tym na platformach typu Facebook i Instagram jesteśmy w stanie promować nasze treści i tworzyć reklamy, które trafią do szerszego grona odbiorców.

 

Program graficzny i banki zdjęć

Jeśli na naszej stronie umieszczamy materiały tekstowe, to z pewnością przydałoby się dołączyć do nich również grafiki. Nie tylko pomogą zwizualizować omawiany przez nas temat, ale też pozwoli przykuć uwagę odbiorcy…no i nie ukrywajmy też, że jest dobry przerywnik, który chroni nas przed stworzeniem ściany samego tekstu.

Oczywiście zdjęcia i grafiki możemy wykonywać samodzielnie. W przypadku prowadzenia np. bloga kulinarnego jest to wręcz konieczność. Zdaję sobie jednak sprawę, że nie wszyscy mają na to czas lub rak im umiejętności albo najzwyczajniej w świecie nie lubią tego robić. W takich sytuacjach uratować mogą nas banki zdjęć i grafik o innej formie. Możemy wybrać te z koniecznością opłacania abonamentu, jak np. Adobe Stock lub postawić na te w wersji darmowej, czyli np. Pexels, Pxabay czy Unsplash.

 

Przydatne narzędzia dla stron www- podsumowanie

No dobrze. Powiedzieliśmy już sobie o narzędziach dla strony internetowej, ale nie zapominamy też, że pierwsze, o co musimy zadbać to właściwy projekt witryny. Oczywiście możemy zlecić jej wykonanie agencji lub freelancerowi, ale też warto pomyśleć nad stworzeniem jej samodzielnie. Nie karze tutaj każdemu od razu uczyć się kodowania. Zawsze można skorzystać z narzędzi typu kreatory stron. Są to narzędzia oferujące niesamowite funkcje pozwalające od zera stworzyć witrynę. Nie wymagają kodowania, a implementacja zewnętrznych programów jest prosta i bezpieczna. Na rynku znajdziemy ich wiele i czasem trudno podjąć szybko decyzje, dlatego też polecam zerknąć na mój ranking i dołączone do niego recenzje. Myślę, że może on nie jednemu pomóc.