Webdesign i SEO są ze sobą ściśle powiązane. Projektowanie istotnie wpływa na pozycjonowanie witryny. Nie wszystkie firmy zwracają odpowiednią uwagę na wzajemne oddziaływanie tych dwóch aspektów tworzenia strony. 

Uzyskanie dobrej widoczności strony w Google może stanowić dla nich problem. Stanie się tak w przypadku, kiedy działy webdesignu i marketingu nie współpracują ze sobą ściśle. Dotyczy to też przypadków, gdy działania marketingowe są prowadzone dopiero po uruchomieniu witryny. 

Zadbaj o wszystkie aspekty użyteczności

Strony zaprojektowane bez brania pod uwagę SEO mogą powodować problemy z rankingiem. Dlatego nie można zapominać o tym aspekcie webdesignu. 

Świetny projekt witryny internetowej jest ważny dla każdej firmy, która próbuje osiągnąć sukces online. Jednak jeśli strona nie ma szans na dobrą pozycję w rankingach wyszukiwania, bardzo mało osób może ją zobaczyć.

Aby stworzyć witrynę przyjazną dla wyszukiwarek, trzeba wziąć pod uwagę podstawowe zasady SEO i dobre praktyki tworzenia kontentu. Obecnie najważniejsze jest tworzenie oryginalnych, wartościowych treści, które odpowiadają potrzebom użytkowników. Nie możemy też zapominać o słowach kluczowych.

Jak łączyć SEO i webdesign?

Twoim celem z punktu widzenia projektowania jest stworzenie architektury witryny, która jest intuicyjna dla użytkowników,. Celem z punktu widzenia SEO jest zaprojektowanie układu, umożliwiającego indeksowanie stron i rozsądne zarządzanie wewnętrznym linkowaniem. Na szczęście oba zagadnienia nie są ze sobą sprzeczne. Wręcz przeciwnie: uzupełniają się i można je osiągnąć jednocześnie. 

Z jednej strony, konieczne jest tworzenie wartościowych treści zgodnych z najnowszymi wytycznymi SEO. Z drugiej, zaprojektowanie takiego szkicu strony, który pozwoli na umieszczenie odpowiedniej ilości słów kluczowych lub będzie wymagał użycia kilku nagłówków poziomu H1. 

Zacznij, zanim będzie za późno 

Wiele firm nie zdaje sobie sprawy z tego, w jakim stopniu projekt wizualny wpływa na SEO i jak bardzo idzie z nim w parze. Poświęcą cały swój czas na tworzenie treści, które przyciągają linki i udostępnienia w mediach społecznościowych. Nie myślą o tym, że ich strony są nieczytelne na urządzeniach mobilnych lub w ogóle nie zostały zindeksowane. W ten sposób tracą  użytkowników. 

Dzięki świadomości tego, w jaki sposób projekt i SEO są ze sobą powiązane stworzysz naprawdę skuteczną stronę. Będzie ona atrakcyjna ii zdobędzie wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania Google.