Google nieustannie zaskakuje nas zmianami, do których twórcy stron www muszą się przystosować. W tym artykule zebrałem najwazniejsze moim zdaniem czynniki, które będa wpływały na pozycje witryn w roku 2020. 

Czas ładowania się strony

Google zwraca szczególną uwagę czas, jaki mija pomiędzy wysłaniem zapytania do serwera a pobraniem pierwszego bajta danych. Wynik w granicach 100 milisekund jest bardzo dobry. czas powyżej 200 milisekund oznacza, że witryna ładuje się zbyt długo. Duże znaczenie ma również czas, jaki zajmuje załadowanie całego kodu html. 

Treść zorientowana na użytkownika

Już od dawna wiadomo, że google doskonali swoje algorytmy w taki sposób, aby pracowały treści tworzone z myślą przede wszystkim o użytkownikach. Ostatnio nabiera to jeszcze większego znaczenia. 

Coraz mniej liczy się sama długość tekstu, Kiedyś przyjęło się, że minimum to 1000 znaków ze spacjami. Teraz długość tekstu okazuje się ma mieć znaczenie marginalne. 

Teksty nasycone słowami kluczowymi nie czytają się dobrze. Google zwrócił uwagę również i na ten aspekt. Twórcy treści powinni zadbać o to, aby ilość słów kluczowych nie sprawiała, że tekst wydaje się napisany pod roboty Google. 

Podobnie sprawa wygląda z duplikacją treści. Google na bieżąco bada treści na stronach i obniża ranking tych, na których nie są one oryginalne. 

BERT

BERT to algorytm od Google, który ma za zadanie lepsze zrozumienie naturalnego języka użytkowników. Bada ułożenie słów w wyrażeniu i lepiej rozumie ich kontekst. Dzięki temu precyzyjnie potrafi zbadać zapytania zapisane poprawnie gramatycznie. To kolejny sygnał, że tworząc teksty na stronę trzeba myśleć przede wszystkim o ich użyteczności dla użytkowników. 

Dopasuj się do zmian

Google wciąż doskonali swoje algorytmy i to, co jeszcze wczoraj pomaga w pozycjonowaniu witryny jutro może sprawić, że jej pozycja spadnie. Dlatego nie zapominaj, że przedstawione przeze mnie tendencje mogą szybko się zmienić i zawsze śledź pozycję strony, aby docierać do jak największej liczby użytkowników.