Sztuczna inteligencja w biznesie. Wykorzystaj ją na 4 różne sposoby!

Ostatnio zaktualizowano: 8 maja, 2024

 

 

Sztuczna inteligencja w biznesie. To wzbudza Twoje obawy? Nie jesteś przekonany o jej użyteczności?

 

Sprawdź, jak używają jej inni. Dowiedz się, które zadania może wykonać za Ciebie. 

 

Przeczytaj, jak wykorzystać AI w biznesie!

 

Może Cię zaciekawić:

Dlaczego nie warto uczyć się programowania?

Jak i dlaczego założyć bloga?

Ranking kreatorów stron

Jak sztuczna inteligencja może pomóc w biznesie?

 

Sztuczna inteligencja w biznesie: najważniejsze korzyści

 

Sztuczna inteligencja wywołała sporo zamieszania, ale też uprościła wiele spraw. Jak wynika z raportu firmy Gartner, firmy, które wdrożą w 2023 technologie oparte o sztuczną inteligencję, poprawią satysfakcję swoich klientów aż o 25%. Dlaczego? 

 

Oto najważniejsze korzyści:

 

Wzrost produktywności pracowników. Zapewne zdajesz sobie sprawę, że żaden człowiek nie jest w stanie być w pełni produktywny przez cały dzień. Jeśli więc firma zdecyduje się na zautomatyzowanie szeregu zadań przez np. Chat GPT, wszyscy na tym zyskają. Pracownicy będą mogli skupić się wyłącznie na bardziej skomplikowanych zadaniach, a uwolnią się od tych powtarzalnych i żmudnych. Potencjał danej osoby będzie zatem lepiej wykorzystany, na czym zyska całe przedsiębiorstwo. 

 

Tworzenie bardziej wartościowych treści. To właśnie po to powstał Chat GPT. Korzystanie ze sztucznej inteligencji pomaga wyzwolić kreatywność, a jednocześnie dopasować content do oczekiwań użytkowników. W ciągu kilku minut możesz stworzyć treść wiadomości do newslettera, opisy produktów i kategorii, a nawet teksty blogowe. Wszystko zoptymalizowane pod SEO

 

Poprawa obsługi klienta. Sztuczna inteligencja świetnie sobie radzi z rozpoznawaniem i przetwarzaniem języka naturalnego. Chat GPT lub jego odpowiednik może więc zastąpić obsługę klienta. I zrobić to dobrze. Jest w stanie obsłużyć wiele zapytań klientów jednocześnie, co znacznie skraca czas reakcji i poprawia wydajność obsługi. AI może być też wykorzystane do gromadzenia i przetwarzania danych klientów w celu poznania ich potrzeb i preferencji. 

 

Nie ma wątpliwości, że sztuczna inteligencja w biznesie przyniesie korzyść średnim i dużym firmom.  A co z początkującymi biznesami?

 

 

Sztuczna inteligencja dla nowego biznesie

 

Myślisz o założeniu własnej firmy? Wykorzystaj do tego zadania potencjał sztucznej inteligencji! W czym może Ci ona pomóc?

 

Oto kilka możliwości:

  • znalezienie pomysłu na mało kosztowny, ale opłacalny biznes;
  • podpowiedzi, jak budować świadomość nowej marki wśród swojej grupy docelowej;
  • podanie sposobów na lepsze działania PRowe;
  • stworzenie biznesplanu

 

Chat GPT w strategii marketingowej

 

Masz już pomysł na biznes? Możesz również skorzystać z Chat GPT czy Barda! W jaki sposób?

 

Narzędzie to pomoże Ci przeprowadzić następujące zadania marketingowe:

  • stworzenie persony kupującej (modelowego klienta) dla danej kampanii,
  • opracowanie strategii wejścia na rynek,
  • stworzenie badań marketingowych (wywiadów, formularzy i ankiet),
  • pozyskanie wstępnych informacji o rynku, na który chcesz wejść. 

 

Generowanie treści przy pomocy sztucznej inteligencji

 

Nie oszukujmy się. Sztuczna inteligencja w biznesie najczęściej wykorzystywana jest do planowania i tworzenia treści na strony internetowe. I sprawdza się w tym znakomicie. Do czego zatem możesz jej użyć? 

 

Wykorzystaj Bard lub Chat GPT do:

  • tworzenia opisów produktów i opisów kategorii,
  • szukania pomysłów na treści,
  • generowania treści do newsletterów,
  • generowania tekstów reklamowych do Google Ads,
  • tworzenia chwytliwych tytułów i nagłówków w dłuższych artykułach,
  • tworzenia sekcji FAQ,
  • przekształcania treści, aby zapobiec ich duplikacji

 

Oczywiście treści wytwarzane przez sztuczną inteligencję zawsze będą mniej wartościowe od tych, które napisałby wprawny copywriter. Zarzuca im się m.in. to, że są powtarzalne, a nawet nudne. Dlatego warto je potraktować bardziej jako inspirację niż gotowy produkt. 

 

 

Wykorzystanie Chat GPT do pozyskiwania opinii klientów

 

Tego się pewnie nie spodziewałeś, ale sztuczna inteligencja w biznesie pomaga także w pozyskiwaniu merytorycznych opinii klienta. A te są bardzo ważne szczególnie na początku działania firmy, kiedy odbiorcy nie mają skojarzeń z marką. 

 

AI może pomóc budować pozytywne wrażenia u klientów i pozyskiwać nowych. Wykorzystaj je do:

  • generowania pytań do ankiety,
  • stworzenia odpowiedzi na opinię klienta (zarówno pozytywną, jak i negatywną),
  • napisania maila, w którym poprosisz o opinię

 

Sprawdza się tu ta sama zasada, co przy tworzeniu innych treści. Potraktuj je jako wskazówkę, a nie tzw. „gotowiec”.

 

 

Korzystaj ze sztucznej inteligencji z głową!

 

To pewne. Umiejętnie wykorzystana sztuczna inteligencja w biznesie bardziej pomaga, niż szkodzi.

Możesz jej oddelegować proste zadania, których sam nie lubisz. AI pomoże Ci też stworzyć lepszą strategię marketingową, przygotuje wstępnie treści na stronę, a nawet usprawni obsługę klienta i pozyskiwanie nowych opinii. 

Tworzenie własnej strony internetowej nigdy nie było tak proste!