Wizytówka online – jak ją zrobić, czym jest i dlaczego tak wiele firm jej potrzebuje?
Szybkie stworzenie od zera strony-wizytówki jest możliwe. Jest to oczywiście zależne od zaangażowania i umiejętności. Lub od wybranego narzędzia do tworzenia stron.
Jednak kreatory stron są na ten moment na tyle intuicyjne i proste, że zrobienie strony w jeden dzień jest proste. Przede wszystkim dlatego, że wizytówki online mają prosty format i często nawet nie mają podstron.
Elementy strony wizytówki.
Każdy element na stronie-wizytówce online być bezpośrednio powiązany z firmą, którą reprezentuje. Dlatego postaraj się o domenę ze swoim nazwiskiem, nazwą firmy lub przedmiotem działalności.
Rejestracja domeny jest prosta, zwłaszcza gdy zapoznasz się z odpowiednią instrukcją. Kolejnym krokiem będzie stworzenie samej strony.
Możesz to oczywiście zrobić w dowolny sposób, chociażby korzystając z generatora stron www. Często polecanym rozwiązaniem jest WordPress, jednak ma on wiele ograniczeń. Nie masz hostingu? Trudno będzie Ci zacząć robić stronę.
Kiedy weźmiesz te wszystkie kwestie pod uwagę, to zdecydowanie najlepszym wyborem są kreatory stron, takie jak WebWave, Wix lub inne, o których możesz przeczytać tutaj. Dzięki kreatorom stron i ich różnorodnym funkcjom przy niewielkim nakładzie wysiłku i pracy zdziałasz bardzo wiele w krótkim czasie.
Możesz wybrać jeden z gotowych szablonów strony, jak i projektować od zera – masz pełną dowolność w tej kwestii (chociaż nie wszystkie kreatory na to pozwalają, jak na przykład Click-Web).
Jak powstaje wizytówka online?
W teorii wszystko, co powinno być zamieszczone na wizytówce online, zmieścisz na jednej wspólnej stronie www (one-pager). Jednak w praktyce zazwyczaj składa się ona ze strony głównej i z kilku podstron, takich jak o nas, oferta i kontakt. Oznacza to, że zależnie od Twoich preferencji, możesz mieć też podstrony z odnośnikami do poszczególnych informacji, ale nie jest to koniecznie.
Nie ma lepszych i gorszych rozwiązań, dlatego też to od Ciebie zależy jaki rodzaj wizytówki online Ci odpowiada. Gdy zrobisz już własną stronę, możesz zacząć zabierać się za kreowanie treści.
Co musi zawierać każda wizytówka online?
Najistotniejsze informacje dotyczą tego, co też oferuje realna wizytówka – danych kontaktowych i informacji czym zajmuje się Twoja firma. Dodatkowo w niektórych kreatorach możesz dodać do strony formularz kontaktowy, co ułatwi użytkownikom kontakt. Na podstronie o nas warto napisać kilka akapitów dotyczących Twojej firmy, branży w której działasz lub zespołu.
Te dwa zestawy informacji stanowią podstawę tworzenia wizytówki i gdy je opracujesz, możesz planować kolejne kroki.
Ewentualne podstrony i treść na nich
Na papierowych wizytówkach nie zamieszcza się zazwyczaj oferty, jednak możliwości stron www są niemal nieograniczone dzięki czemu możesz je umieścić.
Może to dotyczyć Twojej oferty produktowej lub oferowanych usług. Zdjęcia stworzonych produktów, portfolio zleceń lub zwykły cennik stworzysz szybko przy pomocy gotowych elementów takich jak galerie.
Publikacja strony
Gdy działaś na kreatorze stron, publikacja strony to tylko jedno kliknięcie.
Nie musisz martwić się o hosting, o to, czy strona stoi, czy jest responsywna i czy w ogóle widoczna.
Jeżeli ma to być tylko Twoja wizytówka, możesz śmiało sobie pogratulować, bo zakończyłeś swoją pracę, a Twoja firma ma teraz miejsce w Internecie pośród tysięcy innych.