Ranking użytkowników kreatorów stron www.
Jak stworzyć stronę internetową? Jaki kreator wybrać?

Idealny kreator do pozycjonowania stron

Kreator stron www z dobrym SEO? Nie powiem który z nich jest najlepszy. Za to zobaczysz co powinien mieć idealny kreator do pozycjonowania stron;). Przynajmniej jeśli chodzi o możliwości pozycjonowania Twojej strony. Bo tych na pewno nie brakuje. Zobacz co powinien mieć kreator stron www z dobrymi SEO.

Pewnie wiesz, że w naszej ocenie kreatorów stron www stawiamy spory nacisk na możliwości praktyczne. Stronę trzeba znaleźć w internecie, a dzisiaj robi się to głównie dzięki Google’owi. To żadna tajemnica – jeśli Twoja strona nie ma uzupełnionych odpowiednich pól do SEO, to nie ma szans, że pojawi się w SERPach (czyli wynikach wyszukiwania). Po prostu nie. Nie pomoże nawet najlepszy kreator stron www z dobrymi SEO.

 

Pisaliśmy już o tym, że za kreatorami ciągnie się opinia, że źle się je pozycjonuje. I nie jest nieuzasadniona. Jednak ostatnie lata pokazują, że twórcy kreatorów odrobili pracę domową i wiedzą dokładnie, co robić. Przestały one być „brzydkimi kaczątkami”. Są teraz pełnoprawnymi narzędziami, z których może śmiało korzystać pasjonat i profesjonalista. Dlatego warto się zastanowić nad tym, co powinien mieć kreator stron www z dobrym SEO. To będzie dosyć prosta lista, więc nie ma co owijać w bawełnę.

 

1. Tytuł i opis strony

To podstawa. Jeśli kreator nie udostępnia pól do wpisania nazwy i opisu strony, to trzeba zrobić w tył zwrot i uciekać w miarę szybko. Chodzi tu nie tylko o uzupełnienie nazwy strony głównej – każda ze stron, nawet każdy wpis na blogu, musi mieć swoją własne nazwę i opis. Kilka kreatorów udostępnia takie pola w wersjach darmowych i premium. W końcu tam wrzuca się słowa kluczowe, a bez nich o SEO nie ma mowy.

 

2. Nagłówki

Kreator stron www z dobrymi SEO musi dawać możliwość edytowania nagłówków. H1, H2 i tak dalej. To one tworzą strukturę treści. Dzięki nim roboty Google’a nie gubią się na stronie. Bez nich naprawdę trudno mówić o pozycjonowaniu. Dodatkowo – czytelnicy łatwiej wyłapią strukturę i sens tekstu, gdy jest podzielony na jasne akapity. A dobry akapit jest jeszcze lepszy dzięki dopasowanemu nagłówkowi.

 

3. Struktura linków

Jeśli chodzi o linki, to kreatory stron mają jeszcze gorszą opinię. Najlepsze z nich dzisiaj nie popełniają tych błędów i tworzą automatyczną strukturę linków przyjazną robotom. Czyli jeśli masz jakieś dziwne nazwy podstron lub adres podstrony ma jakieś dziwne znaki po nazwie domeny, to też lepiej poszukać innego kreatora. No chyba że taki adres to Twój wybór.

 

4. Atrybuty linków i alty zdjęć

Czyli jeśli na Twojej stronie coś pójdzie nie tak lub ładuje się długo, bo komuś internet akurat niezbyt dobrze chodzi, to jako pierwsze przeglądarka wczyta tekst. Potem – być może – obrazy. A gdy obrazy mają alternatywny tekst, to wiesz, że „zdjęcie przedstawia kota bawiącego się piłką”, a nie „adljkdslkfjaslkdfjasklj.bmp”. Detal, ale istotny. Pamiętaj: roboty Google’a nie umieją oglądać obrazków. Podobnie jak nie umieją czytać tekstu na nich. Jeśli kreator, w którym pracujesz, pozwoli Ci dodać tekst alternatywny i nazwę grafiki, to warto z tego skorzystać. Do tego jeśli można dodać plik .svg, to już jest zupełnie super :).

 

5. Struktura strony

Niby bardziej zależy od Ciebie, ale niektóre kreatory pomogą Ci ją zachować w porządku. Chodzi mniej więcej o to, że strona powinna dać się łatwo ogarnąć, czyli żeby miała jasne menu, jasną stopkę (najlepiej z najważniejszymi linkami) i tak dalej. Innymi słowy: użytkownik powinien wiedzieć, gdzie jest teraz i gdzie chce się znaleźć za chwilę. Jest też zasada „czterech kliknięć”, które dzielą każdego użytkownika od dojścia z jednej podstrony do innej. Innymi słowy: warto ułatwiać innym korzystanie ze strony :).

 

6. Poradniki, samouczki i tak dalej

Skoro kreator to narzędzie, to fajnie jest też dostać do niego jakieś instrukcje. Albo samouczki. Kilka z nich ma obszerną bazę wiedzy, niektóre mają fajne poradniki, ale niestety – zazwyczaj po angielsku. W końcu większość kreatorów jest po angielsku lub powstała za granicą. Za to niektóre polskie kreatory mają nie tylko pomoc, ale i darmowe webinary o SEO dla swoich użytkowników ;). Więc czemu nie.

 

7. Dodawanie kodów Search Console i Google Analytics

Jak wygenerować w kreatorze mapę strony? W niektórych wystarczy wpisać tylko nazwę podstrony. W niektórych nie da się tego zrobić (łatwo). Podobnie z dodawaniem kodów śledzących. Niby większość kreatorów daje możliwość dodania elementu HTML, ale nie oszukujmy się: edytowanie sekcji HEAD strony nie jest normą.

 

Lista tych cech, które powinien mieć kreator stron www z dobrymi SEO, jest dosyć długa, jednak to same kluczowe rzeczy. Pamiętaj – to tylko najpotrzebniejsze elementy do pozycjonowania. Bardzo dużo zależy od Ciebie, od wyboru słów kluczowych, linków, treści… tych rzeczy jest mnóstwo. Warto je opanować :). Dlatego tak ważne jest wsparcie ze strony zespołu kreatora oraz to, co mają do zaoferowania poza samym narzędziem.