Kreatory sklepów internetowych – Ranking top dla małych firm
Prowadzenie strony w postaci sklepu internetowego jest coraz popularniejsze. Można pokusić się wręcz o stwierdzenie, że korzystanie z takiej formy staje się codziennością i jest równie popularne co sklepy stacjonarne. Złożyło się na to wiele czynników i na pewno zaliczymy do tego wygodę oraz globalność oferowanych usług i produktów.
Jest jednak jedna niezwykle istotna kwestia jeśli chodzi o prowadzenie własnej działalności e-commerce – banalna, logiczna, ale konieczna. Mowa oczywiście o witrynie www. To wybranie odpowiedniego narzędzia do jej stworzenia może przesądzić o ostatecznym rezultacie projektu i dalszym prowadzeniu strony.
Ubogie opisy produktów, nieczytelne drzewo kategorii, mało przejrzysty lub ograniczony system płatności – te i inne czynniki składają się na konstrukcję i funkcjonowanie sklepu internetowego. Jeśli będą one niedopracowane lub wręcz złe możemy tym sprawić, że klient zrezygnuje z zakupów.
To m.in. właśnie dlatego też tak ważny jest wybór dobrego kreatora sklepu internetowego.
Wyniki z badania „E-commerce w Polsce 2021” pokazują, że aż 77% polskich internautów robi zakupy online. Dodatkowo w porównaniu z okresem sprzed pandemii koronawirusa 33% osób częściej korzysta z usług sklepów internetowych, a 30% konsumentów kupuje obecnie więcej produktów, zamawiając je z platform e-commerce.
Wygląd i funkcjonalność witryny do e-handlu są szczególnie ważne w przypadku małych serwisów e-commerce. Duże sieci mogą liczyć na efekt skali – małe zamówienia, ale w dużych ilościach. Z kolei jeśli mówimy już o small busines’ie, to tutaj każda transakcja może mieć znaczenie.
Takie przedsiębiorstwa mogą dopiero rozpoczynać swoją przygodę z e-commerce, ale też często znajdą się takie, które chcą poszerzyć swój stacjonarny punkt sprzedaży, o sklep online.
Sposób na szybki i dobry sklep internetowy
Prostym i wydajnym sposobem na zbudowanie własnej strony sprzedażowej jest skorzystanie z kreatora sklepu internetowego. Platformy e-commerce oferują gotowe, sprawdzone rozwiązania – najczęściej spotkamy się z szablonami (darmowymi lub też nie), ale w przypadku niektórych narzędzi będziemy mogli skorzystać też z gotowych sekcji, dzięki którym własną witrynę można zbudować z „informatycznych klocków” lub po prostu stworzyć wszystko od początku do końca samodzielnie.
Co bierzemy pod uwagę dokonując wyboru narzędzia do e-commerce
W rankingu kreatorów sklepów internetowych dla małego biznesu zwracaliśmy uwagę na czynniki, takie jak:
- elastyczność i łatwość obsługi – zakładamy, że mały e-commerce nie może raczej liczyć na sztab specjalistów w dziedzinie IT, więc dobry kreator powinien być przejrzysty nawet dla tzw. laika
- możliwość integracji z dodatkowymi oprogramowaniami – wliczmy tutaj m.in. płatności internetowe w różnych formach, umożliwienie klientom rezerwacji terminu itp.
- narzędzia SEO – odpowiednie wypozycjonowanie strony w wyszukiwarkach jest ważne jeśli chcemy dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów. Kontrola wyników umożliwia udoskonalanie treści i promowania sklep za pomocą działań organicznych, a nie tylko i wyłącznie płatnych
- stosunek ceny do oferowanych opcji – jest to ważne, ponieważ np. cena na początku może wydawać się korzystna, ale w ostatecznym rozrachunku oferta nie będzie posiadała wszystkich niezbędnych narzędzi do prowadzenia strony i po ich doliczeniu okaże się ona mniej opłacalna niż inne.
Ceny, które zostaną podane w zestawieniu, dotyczą abonamentów, które pozwalają uruchomić już w pełni działający sklep internetowy, czyli za tym idzie, będą one zawierały już implementację systemu płatności, koszyk itd.
RANKING KRATORÓW SKLEPÓW INTERNETOWYCH
1. WebWave
Cena pakietu dla sklepu internetowego – 20 zł/miesiąc w promocji, 40 zł/miesiąc w wersji standard
Wszystko w jednym za niewielkie pieniądze – tak najkrócej można scharakteryzować WebWave. Z polskiego kreatora sklepów internetowych skorzystało już blisko 430 tys. osób. WebWave zajął tutaj jednak pierwsze miejsce w rankingu nie ze względu na popularność, ale funkcjonalność z punktu widzenia małych firm.
Zacznijmy od podstaw. Po pierwsze, WebWave nie pobiera żadnych prowizji za prowadzenie sklepu, a z tym możemy spotkać się dość często jeśli mówimy już o rynku e-commerce. W cenie abonamentu dostajemy m.in. bezpłatną domenę www na rok, nieograniczoną przepustowość oraz brak limitu na pliki, liczbę podstron i skrzynek pocztowych na własnej domenie. Do tego dochodzi również darmowy certyfikat bezpieczeństwa SSL, który nie tylko uchroni nas przed pojawianiem się komunikatu “Niebezpieczna” przy adresie URL i tym samym zniechęceniu potencjalnego klienta do skorzystania ze strony, ale też, a wręcz przede wszystkim podniesie bezpieczeństwo przekazywanych przez użytkowników danych podczas składania przez nich zamówienia lub w ogóle wejścia na stronę.
Budowanie strony sklepu
Druga kluczowa zaleta to intuicyjna konfiguracja. Żeby stworzyć własny e-sklep, nie trzeba mieć informatycznej wiedzy. W kreatorze dostępnych jest blisko 100 gotowych szablonów. Wszystkie są darmowe, ale i tak nie to jest ich największym plusem.
Każda strona stworzona przy pomocy WebWave jest responsywna, czyli będzie dopasowana do urządzenia, z którego korzysta klient sklepu. Będzie tak samo funkcjonalna na komputerze stacjonarnym, laptopie, tablecie i smartfonie (ułożonym pionowo lub poziomo). Witryna może się automatyczne formatować pod sprzęt mobilny, ale możliwie jest też stworzenie osobnego widoku dla konkretnych typów urządzeń.
Ponadto szablony nie są “sztywne”. Zdjęcia, bullet pointy, opisy, przyciski oraz inne elementy można dowolnie konfigurować i przestawiać metodą „przeciągnij i upuść”, dokładnie tam gdzie chcemy. Nie musimy trzymać się sztywno określonych sekcji. W kreatorze można posługiwać się poziomicami oraz pracować na warstwach, trochę tak jak w programie graficznym. W ten sposób dużo łatwiej zachować porządek w projekcie. Nic też nie stoi na przeszkodzie, żeby zaimportować wygląd poszczególnych podstron z makiety wykonanej w zewnętrznym programie. Stronę można także stworzyć od zera w samym kreatorze, wybierając pusty szablon uniwersalny. Kompromisem pomiędzy szablonem i w 100% własnym projektem mogą być też gotowe elementy takie jak galeria zdjęć, slider czy np. formularz kontaktowy.
Dlaczego jest to tak ważne? Małe sklepy często oferują kilka lub kilkanaście towarów, a nie setki, jak giganci branży e-commerce. Ba, czasami dana marka sprzedaje tylko jeden produkt, za to wyspecjalizowany i przeznaczony dla bardzo konkretnego grona odbiorców.
Zamknięty szablon bez możliwości (lub z ograniczoną możliwością) edycji może ograniczać proces projektowy lub – co gorsza – przedstawienie i podkreślenie zalet oferty, jaką daje konkretny sklep. Taki, który jest otwarty, pozwoli lepiej uwypuklić cechy produktu, które przekonają klienta do zakupu.
Efekty i integracje
Jeśli chodzi o efekty i inne dodatki wizualne, które mogą przekłuć uwagę odbiorcy, to w WebWave bez kodowania można dodawać animacje, efekty Ken Burns (wolne powiększanie części obrazu strony internetowej, przydatne przy zdjęciach, w galeriach czy sliderach) oraz parallax (płynne przewijanie elementów www, które nadaje stronie głębię). Kreator daje też dostęp do darmowego banku ponad 300 tys. zdjęć, więc odchodzą koszty związane z kupowaniem zdjęć stockowych. Z ikon również można korzystać bezpośrednio w narzędziu.
Z e-sklepem tworzonym w WebWave można zintegrować narzędzia, takie jak Przelewy24, Facebook, 1koszyk, Callback24, Bookero, Czater.pl, Freshmail czy Issuu. Dzięki temu można dodać do swojego serwisu e-commerce gotowe rozwiązania do płatności, mediów społecznościowych, rezerwacji terminów, kontaktu z klientami, wysyłki newsletterów, czy np. publikacji e-booków.
Przy każdej nowej publikacji na sklepie zmiany są automatycznie zgłaszane do Google. WebWave tak jak Wix ma też analizator SEO, który podpowiada, co zrobić, żeby strona lepiej się pozycjonowała. Platforma dostaje też plusa za bogatą bazę wiedzy. Zawiera ona materiały, które pokazują lub opisują jak krok po kroku stworzyć e-sklep od podstaw i ulepszać go, dodając nowe elementy. Dodatkowym walorem jest też bardzo dobrze rozwinięty i sprawny support, z którym można skontaktować się mailowo, telefonicznie i przy użyciu chatu.
2. Wix
Ceny pakietów dla sklepu internetowego – od 60 do 125 zł/miesiąc
W przypadku tego kreatora ilość gotowych szablonów do wyboru zdecydowanie zachęca do wykorzystania jednego z nich (w sumie jest ich ponad 500, a wzorów opracowanych typowo pod e-sklepy – ponad 100). Korzystając z nich mamy możliwość edytowania poszczególnych elementów strony.
Mamy tu też opcje skorzystania z systemu Wix ADI, czyli Artificial Design Intelligence. który może nam zaproponować szablon na podstawie wskazanych preferencji. Po odpowiedzeniu na kilka pytań dotyczących profilu biznesu sztuczna inteligencja stworzy przykładowy wzór sklepu internetowego.
Trzeba przyznać, że jeśli chodzi o aplikacje dotyczące sklepu, to są one u Wix’a dość rozbudowane i (Wix App Market). Daje on również możliwość podpięcia popularnych systemów płatności (dopasowanych do kraju działalności). Poza tym użytkownik może też skorzystać z narzędzia Wix SEO, które służy do optymalizacji strony pod wyszukiwarki.
W przypadku kreatora, który oferuje nam Wix strony, jakie otrzymamy, będą responsywne, czyli takie, które są dostosowane zarówno do komputerów, jak i urządzeń mobilnych. Jest to obecnie bardzo istotne z punktu widzenia doświadczeń użytkowników oraz realizowania przez nich zakupów. Poza tym część urządzeń analitycznych bierze pod uwagę działanie witryny właśnie w wersji na mobile. Jest tak np. w przypadku Google Search Console.
Wix oferuje dość podobne możliwości co WebWave, przegrywa jednak pod względem ceny. Najtańszy plan dla e-commerce to koszt 60 zł miesięcznie. Przepustowość jest nieograniczona nawet w najtańszej taryfie, ale dostępna pamięć na media jest niestety ograniczona do 20, 35 lub 50 GB (w zależności od wybranego planu). Kolejnym minusem w ofercie Wix’a jest to, że nie oferuje on darmowej skrzynki pocztowej. Żeby mieć spersonalizowany adres e-mail, trzeba osobno zapłacić za pakiet Google Workspace, a w przypadku prowadzenia sklepu internetowego profesjonalna skrzynka mailowa jest jak najbardziej mile widziana.
3. Zyro
Ceny pakietów dla sklepu internetowego – standardowo od 40 do 90 zł/miesiąc, a w ramach promocji cena wynosi od 17,10 do 58,50 zł/miesiąc
Zyro to kolejny kreator sklepu internetowego, który może być dobrym rozwiązaniem dla małych firm. On również nie wymaga informatycznej wiedzy. Tak samo jak w przypadku WebWave i Wix, pozwala skorzystać z gotowych szablonów oraz edytować witrynę przy użyciu systemu drag and drop.
Wyróżnikiem Zyro są generatory, które pozwalają w łatwy sposób stworzyć politykę prywatności, politykę zwrotów i regulamin sklepu. Co ciekawe, kreator posiada też narzędzia, które podpowiedzą, jak można nazwać swoją firmę lub jakie artykuły pisać na firmowego bloga – wystarczy podać słowa kluczowe dopasowane do profilu przedsiębiorstwa. Przy okazji pamiętajmy, że sam content marketing może być skutecznym sposobem na generowanie ruchu i kreowanie eksperckiego wizerunku firmy.
Do zalet tego kreatora sklepów internetowych można zaliczyć też integrację witryny z kanałami sprzedaży Facebooka, Instagrama i Amazona, narzędzia do przeprowadzania kampanii reklamowych oraz możliwość korzystania z heatmapy, która najprawdopodobniej okaże się przydatna w procesie projektowym i odpowiednim umieszczaniu treści, tak żeby miały one jak największy wpływ na odbiorcę.
Minusy? W odróżnieniu od swojej konkurencji, czyli np. platformy WebWave, Zyro nie daje możliwości publikacji darmowej witryny, która może być poligonem doświadczalnym dla docelowego e-sklepu. Aby sprawdzić swój projekt sklepu internetowego już w akcji, należy dokonać opłaty – w ciągu 30 dni mamy jednak możliwość zrezygnowania z subskrypcji i otrzymania z powrotem wpłaconych przez siebie pieniędzy.
Przepustowość i pamięć są tutaj na szczęście nieograniczone, ale niestety firmowa poczta będzie bezpłatna tylko przez pierwsze 3 miesiące. Patrząc z punktu widzenia małego sklepu, który prowadzi handel na terenie Polski, minusem może być tutaj brak integracji z systemami płatności, takimi jak Pay U (są wersje dla Ameryki Południowej, Indii czy Rosji, ale nie ma polskiego wariantu) czy Przelewy24 (dostępne w większości sklepów, pozwolą nam też na dokonanie szybkiego przelewu w formie Blik’a). Jeśli porównamy ich zbiory materiałów informacyjnych i instruktażowych w bazie wiedzy, do tych które oferuje konkurencja, to można zauważyć, że ich kolekcja jest dość uboga.
4. Weebly
Ceny pakietów dla sklepu internetowego – od 51,66 do 163,59 zł/miesiąc*
Weebly to prosty kreator sklepów internetowych. Standardowo dla tego typu rozwiązań dostępna jest opcja wyboru szablonu oraz modyfikowania motywu przy użyciu systemu „przeciągnij i upuść”, czyli tzw. drag and drop.
Do szczególnych wyróżników, które można wymienić w przypadku Weebly, należy m.in. inteligentny system obsługi dostaw, czyli coś, co w przypadku sklepu internetowego będzie ważne zarówno dla jego właściciela jak i klienta.
Kolejną funkcją, tym razem bardziej przydatną dla sprzedawców jest narzędzie do nadzorowania stanów magazynowych. Może ono znacznie ułatwić codzienną pracę i dać większe poczucie kontroli w prowadzeniu swojego biznesu. Przyda się też w momencie gdy liczba zamówień zacznie wzrastać.
Tym, co pozytywnie przemawia za tym kreatorem, jest to, że własnym e-sklepem można zarządzać przy pomocy aplikacji mobilnej, co będzie bardzo praktyczne w przypadku osób, które ciągle podróżują lub ich sklep internetowy jest tylko dodatkowym interesem.
Jako sam kreator Weebly wydaje się być dość ograniczony i staromodny, jednak daje on także dostęp do narzędzi marketingowych typu: newsletter, wiadomości e-mail przypominające o porzuconych koszykach, a nawet kreator kart podarunkowych i kuponów.
Dostępne systemy płatności to Square i PayPal. To pierwsze nie powinno nikogo dziwić, ponieważ to właśnie ta firma wykupiła Weebly w 2018 roku.
Bez wątpienia można powiedzieć, że kreator ten jest naprawdę łatwy w obsłudze. Jego łatwości w obsłudze towarzyszy jednak też ograniczenie w możliwościach. Samo narzędzie wydaje się dość mało rozwinięte. To, co może do niego przekonywać to właśnie to, co dostajemy poza nim.
Wybierając to rozwiązanie, trzeba się jednak liczyć z tym, że sam abonament jest płatny w dolarach, dlatego wysokość opłaty będzie zależeć od kursu tej waluty. Może być stabilny, ale nigdy nie mamy na to gwarancji.
5. WooCommerce
Ceny pakietów dla sklepu internetowego – bezpłatne w bazowej wersji
Jak sama jego nazwa może już sugerować WooCommerce nie jest klasycznym kreatorem sklepu internetowego. Jest to wtyczka open source do popularnego systemu zarządzania treścią WordPress. Jest przy tym rozwiązaniem darmowym.
Przy jego pomocy można stworzyć zarówno prostą, jak i rozbudowaną wersję sklepu internetowego. Podobnie jak sam WordPress, WooCommerce można niemal dowolnie skonfigurować, dodając do systemu wybrane przez siebie wtyczki, np. moduły do płatności internetowych czy przesyłek. Czyli korzystając z niego, składamy sklep z pojedynczych elementów, funkcjonalności.
Tak jak już przed chwilą wspomnieliśmy, sam projekt strony e-commerce jesteśmy w stanie wykonać bezpłatnie lub niskimi kosztami – jeśli swój projekt oprzemy na darmowych pluginach i szablonach. Warto mieć jednak na względzie, że te bardziej zaawansowane wtyczki, które najprawdopodobniej będą nam potrzebne, aby e-sklep funkcjonował tak, jak należy, będą już płatne. Przykładowo: moduł do płatności internetowych może kosztować w okolicach 150 zł.
Wychodzi więc na to, że żeby stworzyć w pełni funkcjonalny sklep internetowy, trzeba się liczyć z wydaniem na start nawet 1000-1500 zł. Po tym już jeśli witryna nie będzie wymagała implementacji nowych modułów, jedynymi stałymi kosztami będą hosting i opłata za domenę.
Kreator sklepu internetowego dla małych firm – podsumowanie
O czym warto pamiętać, wybierając kreator e-commerce? W przypadku małych firm kluczowym aspektem jest bez wątpienia stosunek ceny do funkcjonalności. Jeśli biznes dopiero startuje i brak nam doświadczenia w tworzeniu stron, warto wybrać kreator z rozbudowaną bazą wiedzy oraz obsługą techniczną w języku polskim, tak aby w razie wątpliwość móc szybko znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.
PRZYDATNA WIEDZA NT. SKLEPÓW INTERNETOWYCH – NA CO ZRÓCIĆ UWAGĘ
O co zadbać na stronie sklepu internetowego?
SEO – organiczne wypozycjonowanie strony
Prywatność danych konsumenta
Nawigacja – przejrzystość strony
Komplet informacji o usługach/produktach
Formy płatności możliwe przy zakupach online
Oczywiście nie wszystkie rozwiązania będą praktykowane przez wszystkie firmy prowadzące sprzedaż online. Niektóre z nich zwyczajnie nie są wykorzystywane przez pewne grupy konsumentów lub całe obszary geograficzne (a przynajmniej nie w takim stopniu, aby dana forma płatności była konieczna).
Jeśli jednak rozważasz stworzenie sklepu internetowego przy pomocy kreatora stron, to naprawde warto wybrać taki, który oferuje jak najwięcej form dokonania płatności. Musisz na to spojrzeć z perspektywy klienta. Chyba nie chcielibyśmy doprowadzić do sytuacji, w której ktoś nie dokonuje zakupu, dlatego że po prostu nie może – np. nie ma opcji dokonania przelewu w formie przez nas wymaganej.
Rzecz jasna najwięcej osób robiąc zakupy online, korzysta z karty kredytowej, PayPala, Blika (w Polsce) lub po prostu zamawia za pobraniem.
Istnieje jednak wiele form alternatywnych, o których warto wiedzieć. Wliczamy do nich m.in.:
- Rachunki na telefon
- Kryptowaluty (np. Bitcoin)
- Pieniądze elektroniczne
- Czek
- Karta debetowa
- Przekaz pocztowy
- Przelew bankowy
Niektóre sklepy internetowe nie akceptują międzynarodowych kart kredytowych. Niektóre wymagają, aby zarówno adres rozliczeniowy, jak i adres wysyłki kupującego znajdowały się w tym samym kraju, w którym działa sklep internetowy. Inne sklepy internetowe pozwalają klientom z dowolnego kraju na wysyłanie prezentów w dowolne miejsce. Finansowa część transakcji może być przetwarzana w czasie rzeczywistym (np. powiadomienie konsumenta o odrzuceniu jego karty kredytowej przed wylogowaniem) lub może być dokonana później, jako część procesu realizacji.
Czego nie sprzedawać w sieci
Część produktów to tylko sugestia biorąca na wględy trudności w oraganizacji takiej sprzedaży,a z kolei inne przedstwione pozycje cieszą się wątpliwą legalnością…lub też faktycznie nie są dozwolone. Są też oczywiście takie, których nie można sprzedawać tylko do momentu, w którym nie uzyskamy na to zgody.
Oczywiście jeśli dane produkty/usługi są uznawane za nielegalne – niedozwolone ze względów prawnych, to omijamy je szerokim łukiem. Jako włąściciele sklepu internetowego nie oferujemy ich sprzedaży, a jako konsumenci, nie dokonujemy ich zakupu.
Alkohol
W Polsce teoretycznie nie ma wzmianki na temat sprzedaży online oraz potrzeby akcyzy, jednak jest zasada, która mówi, że tego typu sprzedaż powinna być przuypisana do konkretnego lokalu – adresu. Z kolei w USA bezpośrednia wysyłka alkoholu (w niektórych stanach) jest przestępstwem – co pociąga za sobą poważne kary prawne.
Aby obejść te przepisy, niektórzy dystrybutorzy współpracują z lokalnymi sklepami, ale mimo wszystko jest to ryzykowne i wymaga dużo zachodu.
Broń
Przykładowo – w Stanach Zjednoczonych broń może być legalnie zakupiona online od licencjonowanego dealera. Nawet jeśli jesteś licencjonowanym sprzedawcą broni palnej, wiele firm przetwarzających płatności kartą kredytową nie zaakceptuje działalności polegającej na kupnie i sprzedaży takiego sprzętu. Tutaj więc nawet nie sama platforma na której tworzymy swój sklep wyznacza warunki sprzedaży, a dostawca usług płatniczych.
Tytoń
Miłośnicy tytoniu mogą zamawiać niektóre produkty online, ale papierosy zazwyczaj nie są wśród nich. Oznacza to, że palacze papierosów nadal są ograniczeni do kupowania na miejscu. Inne wyroby tytoniowe – takie jak cygara – są zazwyczaj dozwolone do kupienia w Internecie, ale jak zwykle przepisy stanowe różnią się. Na przykład w stanie Maryland zakazana jest sprzedaż cygar przez Internet, podobnie jak sprzedaż papierosów. Przed próbą sprzedaży lub kupna wyrobów tytoniowych przez Internet należy sprawdzić prawo stanowe lub krajowe, aby uniknąć komplikacji prawnych.
Świeże produkty
Ponownie, przepisy różnią się, ale niektóre stany nie zezwalają na zakup online i wysyłkę poza stan świeżych owoców i warzyw. Kalifornia ma ścisłe ograniczenia w tej dziedzinie z powodu obawy przed przenikaniem szkodników rolniczych. Większość stanów ma przepisy dotyczące etykietowania, obsługi i pakowania, które również muszą być przestrzegane.
Zwierzęta
Miłośnicy zwierząt słusznie mają poważne obawy dotyczące handlu elektronicznego zwierzętami. Zakupy dla zwierzaka online i posiadanie go wysłane do domu jest legalne w wielu stanach, chociaż grupy praw zwierząt mają obawy co do tej praktyki. Każdy stan i terytorium ma przepisy dotyczące warunków transportu tych zwierząt domowych.
Zakup zwierząt egzotycznych to inna sprawa i jest nielegalny w niektórych obszarach, niezależnie od tego, czy odbywa się za pośrednictwem handlu elektronicznego, czy nie. Jeśli ktoś oferuje ci egzotyczne zwierzę online, zrób badania i dowiedz się, czy jest to legalne w twoim stanie, terytorium lub kraju.
Leki
Wiele aptek internetowych istnieje teraz, które pozwalają przenieść receptę poza stan i mieć leki wysłane do domu. Te firmy nie zweryfikować recepty przed wysłaniem leków.
Krajobraz apteki zmienia się wraz z pojawieniem się lekarzy telemedycyny – lekarzy, którzy mogą pisać recepty na niektóre dolegliwości, prowadząc telefon lub badanie online z tobą. Ci lekarze są board-certified, ale są ograniczone w tym, co mogą przepisać bez prowadzenia egzaminu w osobie. Ogólnie rzecz biorąc, mogą oni legalnie przepisywać antybiotyki, leki przeciwgrzybicze, leki na alergię, doustne środki antykoncepcyjne, aerozole do nosa o działaniu odkrztuszającym, leki na wysokie ciśnienie krwi i leki zwalczające cholesterol. Jednak to Ty jesteś odpowiedzialny za sprawdzenie statusu prawnego apteki.
Zagraniczne apteki to już inna sprawa. FDA pozwala na eksport niektórych leków do USA, jeśli spełniają one kilka kryteriów, w tym zgłoszenie ich do amerykańskiego urzędu celnego. Zagraniczne apteki nie mogą legalnie sprzedawać i wysyłać leków do domu.
Jedna z najbardziej znanych platform eCommerce o zasłużonej reputacji ze względu na potężne wbudowane funkcje i duże możliwości dostosowywania. Jest to również jedna z najlepszych platform eCommerce dla dropshippingu dzięki swojej silnej skalowalności. Jak może już wiesz, biznes dropshipping może rosnąć wykładniczo, więc poleganie na platformie eCommerce, która daje możliwość szybkiego skalowania jest naprawdę konieczne.
Platformy, które nie znalazły się w głownym rankingu
Najpopularniejsze, najbardziej polecane i po prostu najlepsze kreatory stron internetowych poznaliśmy już na początku tego materiału. Nie zaszkodzi jednak jeśli przedstawię Ci też inne platformy – niektóre mogą wydać się nawet interesujące, a inne już nie do końca. Mimo wszystko zawsze warto poznać jak największą listę rozwiązań…(nawet) chociażby po to aby wiedzieć czego należy unikać.
SaleHoo
SaleHoo nie jest to kreator a raczej platforma dropshippingowa , która chwali się dużą bazą dostawców.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat droppshipingu – jak działa i co różni go od standardowej sprzedaży, możesz sprawdzić, mój, dedykowany temu tematowi artykuł
Roczne członkostwo w SaleHoo za 67 dolarów daje dostęp do tej bazy danych 8000+ hurtowników i dropshipperów. Wszystkie są sprawdzane przez SaleHoo, zanim zostaną dodane do katalogu. Istnieje 60-dniowy bezpłatny okres próbny, a obsługa klienta otrzymuje wysokie oceny w publicznych recenzjach.
Najlepszą częścią jest to, że nie musisz się martwić, że coś jest zbyt dobre, aby było prawdziwe, jeśli jest na SaleHoo. Jeśli to się stało na stronie, to zostało zweryfikowane i potwierdzone.
Obraz porównania cen w bazie danych SaleHoo.
Możesz zwrócić roczną opłatę członkowską z jedną sprzedażą.
Wraz z dostępem do w pełni zweryfikowanych dostawców, otrzymujesz również Laboratorium Badań Rynku SaleHoo. Przyjrzyj się trendom i baw się danymi, aby dowiedzieć się, co naprawdę ma znaczenie dla Twojego rynku w tej chwili.
W Laboratorium Badań Rynku możesz zobaczyć konkurencję dla danego produktu wśród innych dropshipperów, porównać potencjał zysku między przedmiotami i dostrzec pojawiające się trendy. Dane takie jak te pozwalają Ci uderzyć, gdy żelazo jest gorące (lub zanim inni sprzedawcy dostrzegą ten trend).
W SaleHoo dostęp do bazy hurtowników to tylko połowa sukcesu. Druga połowa to bezprecedensowa zwinność, którą zyskasz w porównaniu z innymi dropshipperami.
Jako bonus, gdy czytelnicy QuickSprout kupią jeden rok dropshippingu SaleHoo, otrzymasz jeden dodatkowy rok za darmo.
Doba
Z Doba otrzymujesz kompleksową platformę, która pozwala na pozyskiwanie wiarygodnych dostawców, zamawianie produktów, śledzenie ich i zarządzanie zapasami. Ta amerykańska firma w zasadzie obsługuje wszystkie kluczowe elementy Twojego biznesu dropshipping, od zamawiania produktów do śledzenia ich ewentualnej realizacji.
Platforma działa fenomenalnie dla wszystkich drop shipperów, niezależnie od tego, czy jesteś doświadczony, czy dopiero zaczynasz w branży. Doba integruje się bezproblemowo z większością platform eCommerce i rynków tam, dzięki czemu jest jednym z najlepszych dostawców dropshippingu na tej liście.
Pros:
Bezproblemowa integracja z większością platform eCommerce i marketplaces.
Kompleksowe zarządzanie dostawą i realizacją produktów.
Świetna obsługa klienta na żywo.
Cons:
Doba nie pozwala na bezpośredni kontakt z dostawcami.
Koszty usług mogą być drogie.
Koszt usługi: Start-Up Plan od 14,99$/miesiąc, Business Plan od 29,99$/miesiąc, Enterprise Plan od 249,99$/miesiąc.
Importify
Importify obsługuje import produktów i automatyzację dla sklepów dropshippingowych działających na WooCommerce, Shopify, Wix lub Jumpseller.
Przy tak wielu narzędziach dropshippingowych skupiających się prawie całkowicie na sklepach Shopify, Importify wyróżnia się jako jedna z najlepszych uniwersalnych platform do poprawy operacji WordPress opartych na WooCommerce.
Strona główna Importify z przyciskiem do bezpłatnej próby
Zaczyna się od jego narzędzia do badania i pozyskiwania, umożliwiając znalezienie produktów za pośrednictwem godnych uwagi hurtowników, takich jak:
W jednym ze swoich wcześniejszych materiałów wspominałem o jeszcze kilku innych platformach, które można wziąć pod uwagę.
WooCommerce
Jedna z najpopularniejszych platform e-commerce. Zawsze plasuje się w czołówce na rynku polskim.
Zapewne przynajmniej w pewnym procencie przyczynia się do tego to, że należy ona grupy Open- Source.
Sama nazwa sugeruje nam już to, że jest to wtyczka współpracująca z WordPressem, a więc to jego użytkownicy korzystają zazwyczaj z tego rozwiązania.
To ograniczenie nie przyczyniło się jednak do spadku w statystykach, ponieważ według nich sklepy stworzone przy pomocy WooCommerce stanowią aż 30%.
Będzie to wygodne rozwiązanie dla mniej zaawansowanych przedsiębiorstw, ponieważ do podstawowego funkcjonowania nie wymaga niczego więcej niż stworzenia strony i pobrania wtyczki do systemu e-commerce.
Oczywiście możemy też zdecydować się na rozszerzenie funkcjonalności naszej strony i pobranie dodatkowych modułów. Bez problemu znajdziemy te współgrające z używaną przez nas platformą, ponieważ tak jak już mówiłem, należy ona do najpopularniejszych.
PrestaShop
Jest trochę młodszy od konkurencji, ale to nie powstrzymuje go od budowania swojej renomy wśród klientów.
Również jest to platforma e-commerce, należąca do grupy Open-Source. Cieszy się największą popularnością wśród mniej zaawansowanych/ początkujących sprzedawców. Dlaczego?
Jest dla nich po prostu łatwiejszy m.in. dzięki intuicyjności w jego obsłudze.
Pozwala na stworzenie sklepu przy użyciu gotowych szablonów. Jest to jeden z powodów, dla których sprawdzi się on najlepiej w przypadku kameralnych sklepów. Założenie tam strony sprzedażowej np. hurtowni nie będzie już najlepszym rozwiązaniem.
Tak jak w przypadku większości platform e-commerce możemy poszerzyć jej możliwości, instalując dodatkowe wtyczki. Musimy się wtedy jednak liczyć z dodatkowymi kosztami.
Założenie większego sklepu nie będzie już tak problematyczne, a więc jeśli komuś naprawdę zależy akurat na tym- konkretnym systemie, to będzie to dla niego najlepsze rozwiązanie.
1koszyk
Dość nowa propozycja na rynku. Jest to polski produkt, który umożliwia nam stworzenie sklepu na wiele sposobów. Zakładając konto, możemy wygenerować linki do poszczególnych produktów i umieszczać je, chociażby na naszych mediach społecznościowych. Domyślam się jednak, że większość z nas interesuje bardziej zaawansowana forma sklepu.
Na to też możemy liczyć. Wystarczy, że założymy swoją stronę internetową i połączymy ją z 1koszyk. Coraz więcej kreatorów stron umożliwia tę metodę. Do ich grona należy m.in. WebWave i Wix. Poza samym linkiem możemy również umieścić na stronie widżet koszyka.
W tym narzędziu pozytywnie zaskoczyło mnie to, że w pakiecie otrzymujemy nawet kuriera, a sam koszt naliczany jest od sprzedanych produktów.
Jeśli na naszej stronie e-sklepu chcemy stworzyć złudzenie jego namacalności to otrzymujemy tu również funkcje “wirtualnego spaceru”. Nie jest to może coś niezbędnego, ale wydaje się być dość ciekawym rozwiązaniem.
Na ten moment wydaje mi się jednak, że oferta 1koszyk znacznie lepiej sprawdzi się w przypadku małych albo średnich sklepów.
Shoper
Również jedno z czołowych platform, które właśnie niedawno przejęło Shoplo, wykupując 100% udziałów za ponad 17 mln.
Shoper to oprogramowanie należące do grupy SaaS, czyli tych z opłatami abonamentowymi, które umożliwiają stworzenie strony przy pomocy gotowych szablonów. Sklepy takie utrzymywane są na serwerze dostawcy. W przypadku platformy e-commerce, jaką jest Shoper będzie to Polska.
Narzędzie to umożliwia zintegrowanie samej platformy sprzedażowej z dodatkowymi- zewnętrznymi serwisami. Czyli jeśli tworzymy sklep za pomocą Shoper możemy połączyć go ze stronami takimi jak Allegro lu po prostu naszymi mediami społecznościowymi.
Rozwiązania, jakie oferuje sprawdzą się dobrze zarówno w przypadku małych jak i dużych firm. W przypadku gdy mamy dodatkowe fundusze, a chcemy jeszcze bardziej poszerzyć możliwości e-sklepu radziłbym dokupić do niego dodatkowe aplikacje.
Magento
Kolejna z popularniejszych pozycji na rynku. Nie znajdziemy jej jednak w pierwszej trójce. Nie będzie to jednak spowodowane słabszą jakością usługi, jaką oferuję, ale tym, że znacznie przeważająca część klientów to posiadacze większych przedsiębiorstw.
Dlaczego?
W sklepie od Magento możemy umieścić nawet kilkaset tysięcy produktów, a więc nawet w przypadku hurtowni nie będziemy mieli żadnego problemu.
W przypadku Magento możecie wybierać spośród trzech dostępnych opcji:
Magento Open Source: Ta wersja jest całkowicie darmowa do pobrania i instalacji. Musisz pokryć koszty hostingu, domeny, rozszerzeń i opłaty za rozwój, jeśli masz niewielką wiedzę na temat kodowania. -> opcja bezpłatna
Magento Commerce (obecnie Adobe Commerce): wersja premium Magento Open Source. Adobe Commerce odpowiada firmom na poziomie korporacyjnym z w pełni funkcjonalnymi rozwiązaniami eCommerce. -> opcja płatna; nawet ponad 2o tys. $/rok
Commerce Cloud: działająca na chmurze
Będąc platformą open-source, Magento wymaga pewnej wiedzy na temat kodowania, aby skonfigurować podstawowe funkcje. Jednak jego backend jest dość intuicyjny, więc można się do niego przyzwyczaić w krótkim czasie. Dodatkowo, ta bogata w funkcje platforma oferuje wiele potężnych wbudowanych narzędzi i integracji, dzięki czemu możesz prowadzić swój biznes z łatwością.
Jeśli chodzi o same udogodnienia, to do tych szczególnie zachęcających będą należały udostępnione nam narzędzia analityczne, a także możliwość zarządzania kilkoma sklepami z jednego panelu administracyjnego. Jest to szczególnie przydatne gdy nasza firma posiada duże zasoby lub ma takie plany na (najbliższą) przyszłość.
Inne platformy i wtyczki wykorzystywane do sprzedaży online:
- DHGate
- Costco
- Walmart
- Sears
- Kohl’s
- Bonanza
- Etsy
- Flipcart
- Geekbuying
Importify ułatwia zmianę dostawcy produktu, jeśli jeden się skończy lub znajdziesz lepszą ofertę gdzie indziej. Możesz również ustawić reguły cenowe przed importem, dzięki czemu możesz przejść od zaopatrzenia do sprzedaży jeszcze szybciej.
Otrzymujesz również edytor list produktów, rozszerzenie Chrome dla jeszcze łatwiejszego importowania produktów i wsparcie 24/7.
Wszystko, co opisałem, znajduje się w planie podstawowym Importify za 14,95 dolarów miesięcznie.
Jeśli chcesz importować produkty z Amazon i Aliexpress, przejdź na plan Premium za 27,95$ miesięcznie.
Jeśli chcesz importować produkty z Amazona i Aliexpress, możesz skorzystać z planu Gold, który kosztuje 37,95$ miesięcznie. Odblokowuje to automatyzację platformy do realizacji zamówień. Możesz automatycznie zlecać wypełnianie adresów klientów w formularzach dostawców i wybierać warianty produktów, dzięki czemu możesz sprzedawać i wysyłać szybciej niż kiedykolwiek przy dużym wolumenie.
Zwiększ swoją witrynę dropshippingową WordPress opartą na WooCommerce, rozpoczynając 14-dniową bezpłatną próbę Importify już dziś.
FAQ – SKLEP ONLINE
Jeśli potrzebujecie jeszcze kilku klarownych odpowiedzi, co do zakładania sklepu internetowego poniżej znajdziecie kilka najpopularniejszych pytań, z którymi możemy się spotkać w tym temacie.
Jak założyć sklep internetowy?
Samo założenie sklepu internetowego nie powinno być aż tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać. Nie wliczając w to formalności zakładania własnej działalności (jeśli działamy na zasadzie dropshippingu, możemy to w niektórych przypadkach ominąć) uruchomienie platformy do e-zakupów może przebiec naprawdę sprawnie. Szczególnie jeśli zdecydujemy się na skorzystanie z kreatora stron, postawimy na odpowiedni plan, który zapewni nam swobodę prowadzenia witryny sklepowej i wybierzemy gotowy szablon, na którym od razu możemy zacząć działać.
Rzecz jasna jeśli zdecydujemy się na własny projekt, proces może się delikatnie przedłużyć. Przy zakładaniu sklepu internetowego istotna będzie również znajomość tematu lub chęć jego eksploatacji. Bez posiadania większego pojęcia na temat produktów lub usług, które mielibyśmy sprzedawać, nasz interes nie pociągnie zbyt długo.
Czego potrzebujemy do założenia swojego sklepu internetowego?
Oprócz samego pomysłu i koncepcji na sklep internetowy będziemy potrzebowali zająć się jeszcze kilkoma formalnościami, które są niezbędne do tego, by platforma mogła: funkcjonować prawidłowo i “być profesjonalna”. Pierwsze co to adres strony. Należy postawić na własną domenę. Kolejny jest wybór hostingu, czyli przestrzeni na serwerze – jej odpowiednie dobranie do “objętości” e-sklepu uchroni nas m.in. przed problemami z ładowaniem i szybkością witryny. SSL z kolei zabezpieczyć prywatne dane naszych klientów podawane podczas zamówień przed niebezpieczeństwami czyhającymi w sieci. Oczywiście potrzebujemy też narzędzia, które pozwoli nam wykonać cały projekt i produktów lub usług, które możemy zaoferować.
Jak powinna wyglądać karta produktu?
Karty produktowe umieszczone w sklepie internetowym, które opisują konkretny produkt powinny pozostać spójne z całą resztą strony, czyli zarówno ogólnym wyglądem, jak i poszczególnymi elementami, czy też tzw. key visual’ami (czyli elementami charakterystycznym i dla danej marki). Z pewnością musisz zadbać o wysoką jakość prezentacji swojego asortymentu. Nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o wyczerpujące opisy (podstawowe informacje jak np. nazwa, materiał/tworzywo, cena, pochodzienie, forma, wymiary itd.), ale też zdjęcia lub inne materiały wuizualne jak np. krótkie wideo.
Czy warto założyć własny sklep internetowy
Jeśli mamy do zaoferowanie jakieś usługi lub produkty na sprzedaż założenie sklepu internetowego jak najbardziej będzie warte przemyślenia. Jeśli już posiadamy jakiś stacjonarny punkt sprzedaży, również można zastanowić się nad założeniem jego wersji online. Pomoże to w rozwoju działalności i dotarciu do większej ilości potencjalnych klientów. Założenia e-sklepu nie należy też wykluczać w momencie gdy nie mamy do zaoferowania własnych wyrobów. Wtedy należy jednak zastanowić się, co może znaleźć się w ofercie sklepu tak, żeby było to coś, co cechuje się sporym popytem, ale też znajduje się w zasięgu naszych mniejszych lub większych zainteresowań/ wachlarzu wiedzy.
Ile kosztuje sklep internetowy?
Nie ma na to konkretnej odpowiedzi. Każdy przypadek będzie trochę inny. Jeśli mówimy o samym koszcie strony www w formie sklepu, to tutaj przesądzi oferta, którą wybierzemy. Ceny pakietów nie mają zbliżonych do siebie cen. W jednych będzie to 40 zł (jeśli trafimy na promocje, to jeszcze mniej), a w innych ponad 100 zł za miesiąc. Kompletna cena będzie również zależna od tego czy w zestawie otrzymujemy takie rzeczy jak hosting, domena, certyfikat SSL lub skrzynka pocztowa. Jeśli nie, będziemy musieli liczyć się z dodatkowymi wydatkami. Zależy też, co bierzemy pod uwagę. Jeśli mamy w planach sprzedaż produktową, a nie usługową, to tutaj również musimy doliczyć mniejszą lub większą kwotę – jeśli planujemy ręczną produkcję, to musimy zapłacić za półprodukty, a jeśli sprzedaż produktów gotowych, to należy uwzględnić ceny odkupienia ich od hurtowni/producenta. Nie zapominajmy też o opakowaniach na wysyłki. Wychodzi więc na to, że budżet na samą witrynę e-commerce nie musi być duży, a o tym czy inwestycja będzie mniejsza, czy większa może przesądzić to co będzie znajdowało się w naszej ofercie.
Gdzie założyć własny sklep internetowy?
Prowizoryczny sklep internetowy możemy już założyć na zbiorowych platformach e-commerce (tzw. marketpace’y). Zakładamy konto i jeśli strona tego wymaga, dokonujemy opłat lub przekazujemy prowizję z zysków. Sprawdzi się to jednak lepiej w przypadku sprzedaży mniejszej ilości produktów lub “pozbywania się ich” z prywatnych zasobów (odsprzedawania). W przypadku planów prowadzenia profesjonalnego sklepu internetowego powinniśmy postawić na stworzenie własnej witryny www z prywatną domeną z uwzględnieniem nazwy sklepu w url. Platformę e-commerce możemy zamówić u web designera lub wykonać samodzielnie. Ta druga opcja będzie zdecydowanie tańsza. Jeśli nie znamy się na kodowaniu, do projektu najlepiej wykorzystać kreator stron www. Należy jednak sprawdzić opisy ofert, jakie oferują różne firmy, aby wybrać, tę, która będzie najkorzystniejsza. Pomóc może w tym powyższy ranking.