W internecie mówi się przede wszystkim o tym, co zabronione. Czego nie robić, co spowoduje szkody na stronie, jakich błędów nie popełniać. Jednak warto zawsze dodać też antagonistycznie listę tego, co należy robić i warto propagować pozytywne zachowania, które są nagradzane przez np. Google. 

Dlatego, zamiast mówić o szkodach, które może wyrządzić Ci korzystanie z zabiegów Black Hat SEO, powiem o tym, co należy robić na stronie – czyli jak praktykować White Hat SEO. 

Pozycjonowanie to nieodłączny temat każdego web designera czy nawet zwykłego właściciela strony. Musi wciąż optymalizować swoją witrynę, aby nie spadła ona w wynikach wyszukiwania. Jednak powinien robić to w taki sposób, aby nie zaszkodzić sobie na dłuższą metę.

Jasny kapelusz pozycjonowania

Chociaż to brzmi dziwnie, to oddaje ideę tej techniki.

Wszystkie działania wpływające na pozycję optymalizowanej strony w wynikach wyszukiwania są jasne i nie posiadają żadnych ukrytych elementów ani “drobnych druczków”. 

Po prostu nie oszukują one robotów indeksujących Google. Strategie, które są nielegalne, opisywane zostają w publikowanym co jakiś czas dokumencie Quality Guidelines. Jest on też na bieżąco uaktualniany. 

 

Jakie są najpopularniejsze strategie white hat SEO?

W przeciwieństwie do Black Hat SEO, ten zbiór zabiegów przy pozycjonowaniu nie daje szybkich efektów. W zamian za to daje długotrwałe i stabilne wzrosty w Google, które pozwalają na budowanie marki w internecie. 

 

Aby osiągnąć tego typu wyniki, należy przestrzegać serii wytycznych, które należą do White Hat SEO:

  • dobry wybór słów kluczowych związanych z tematyką strony;
  • optymalizacja metatagów (czyli tytułów i opisów stron);
  • tworzenie dobrej jakości (unikalnych) treści na stronie i stosowanie LSI keywords;
  • optymalizacja strony pod kątem klikalności (czyli click-through rate);
  • optymalizacja kodu strony i jej user experience;
  • pozyskiwanie jakościowych linków kierujących do strony;
  • dostosowanie stron do potrzeb urządzeń mobilnych;
  • dodawanie zgodnych z treścią opisów alternatywnych obrazów;
  • przemyślane linkowanie wewnętrzne (cornerstone content);
  • korzystanie z narzędzi do strukturyzowania danych na stronie (np. Schema).

 

Nie każda strona jest jednak prosta do pozycjonowania w ten sposób. Witryny założone na WordPress mogą mieć problemy z implementacją niektórych z wymienionych punktów. Są jednak alternatywy dla tego CMS. Dowiesz się o nich więcej, czytając mój blog, jak i sprawdzając ranking kreatorów stron.