Tworzenie landing page – najważniejsze zasady

Ostatnio zaktualizowano: 6 października, 2022

Jeżeli zastanawiasz się nad stworzeniem landing page na potrzeby swojego najnowszego projektu – koniecznie poznaj trzy najważniejsze zasady, którymi należy się kierować podczas jego budowania! Nie możesz pominąć żadnego z nich, ponieważ dopiero połączone w całość mają one sens i spowodują, że Twój landing page będzie osiągał niesamowite wyniki!

Wartość dla użytkownika

W jaki sposób Twój produkt czy usługa rozwiązują problemy klienta? Czym wyróżniasz się na tle konkurencji?

Te pytania pomogą Ci w tworzeniu persony, która jest konieczna, aby Twój landing page miał szansę konwertować. Jest to profil modelowego użytkownika strony internetowej lub produktu. Opisuje oczekiwania i preferencje oraz pomaga lepiej dostosować stronę lub produkt do konkretnych osób.

Skupisz się na potrzebach konkretnych użytkowników. Mając je na uwadze, możesz tworzyć lepsze treści, dostosować stronę do ich oczekiwań i łatwiej osiągać swój cel.

Język korzyści

Nawiązuj do realnych potrzeb Twojego klienta.

Język korzyści to sposób opisania produktu (rzeczy, usługi), który eksponuje realne zalety i korzyści dla odbiorcy. Jest jedną z częściej wykorzystywanych technik sprzedażowych.

Co powinien zawierać opis oparty o język korzyści:

  • prawdę (!);
  • konkretne i realne korzyści;
  • zdania dwukrotnie złożone (cecha – korzyść);
  • informacje o tym, jak produkt/usługa ułatwi życie odbiorcy;
  • problemy i potrzeby odbiorcy, które zaspokoi;
  • język odbiorcy (!);
  • mierzalne dane (jeśli są prawdziwe i faktycznie wiążą się z korzyściami);
  • jeszcze raz: prawdę.

Przycisk Call to Action

Nie wiesz, czym jest CTA? To specjalny element, który odpowiada za przeprowadzenie użytkownika na ścieżce konwersji. Po polsku tłumaczony jest on jako przycisk wezwania do działania i musi on być ściśle powiązany z celem strony, ponieważ ma być odpowiedzią na potrzebę użytkownika.

Pamiętaj, że najlepszym zabiegiem jest zablokowanie możliwości naciśnięcia gdziekolwiek indziej, poza przyciskiem CTA. Dzięki temu użytkownik nie wyjdzie omyłkowo z Twojego landing page ani nie zaciekawi go coś innego, niżeli ten element.

Dobre wezwanie do działania powinno odpowiadać na pytanie: “Co się stanie, gdy kliknę?” i, czyli na przykład “Pobierz”, “Przeczytaj”, “Zapisz się”. Należy unikać takich zwrotów jak “rozpocznij”, ponieważ nie wskazują jasno, jaką użytkownik wykona.

Najlepszego rodzaju CTA to te, które możesz umieścić w dowolnym miejscu tak, aby przyciągały uwagę. W WordPress może to być ciężkie do zrealizowania ze względu na trudność kodowania, jednak istnieją też prostsze rozwiązania, takie jak kreatory stron www. Możesz dowiedzieć się, który z nich najlepiej pasuje do Twoich potrzeb, rozwiązując nasz najnowszy quiz.