5 darmowych narzędzi od Google, które MUSISZ mieć na stronie.

Ostatnio zaktualizowano: 16 maja, 2022

Przy tworzeniu strony zawsze warto korzystać ze wszystkich narzędzi, jakie oferuje nam Google. W końcu to właśnie pod wyszukiwarkę się pozycjonujemy, więc używanie wszystkiego, co zostaje nam oferowane, jest dobrym pomysłem. Zawsze będzie to zgodne z zasadami i algorytmami, więc nigdy nie popełnimy drastycznych błędów przy pozycjonowaniu.

Google oferuje cały wachlarz możliwości z których warto korzystać, niezależnie jaką stronę prowadzisz? Część narzędzi jest stworzona specjalnie pod konkretne usługi, jednak większość wykorzystywana jest dla każdego typu witryny: blog, strona firmowa, czy sklep.

5 darmowych narzędzi od Google, które MUSISZ mieć na stronie. 1

Czym jest Google Analytics?

Zdecydowanie najpopularniejsze narzędzie, jakie oferuje (prawie) za darmo gigant z Mountain View. Prawie, ponieważ jest bezpłatne, póki masz mniej niż 5 milionów odwiedzin miesięcznie. To wirtualna aplikacja do analizy statystyk stron www, która istnieje już od 2005 roku. Generuje ponad 80 rodzajów raportów związanych ze zbieraniem danych witryny, umożliwia tworzenie segmentów użytkowników według źródła ruchu, integruje się z aplikacjami e-commerce i jest dostępny w niemal 40 językach.

 

Co to jest Search Console?

Darmowe narzędzia, które oferuje Google, mogą czasem zaskakiwać. Dzięki tej platformie internetowej stworzonej dla administratorów stron, można sprawdzać status indeksowania witryny przez wyszukiwarkę i optymalizować jej widoczność. Umożliwia wysyłanie i sprawdzanie statusu mapy strony, analizuje wewnętrzne i zewnętrzne linki, wskazuje wadliwe hiperłącza oraz pozwala na przegląd statystyk indeksowania strony przez roboty Google.

s

Jak działa Google Moja Firma?

“Przejmij kontrolę nad tym, co ludzie widzą, kiedy szukają Twojej firmy” to cytat z samej strony Google, który idealnie oddaje to, co oferuje to narzędzie. To najszybsza metoda, aby Twoi potencjalni klienci mogli znaleźć Cię w sieci. Aktualizuj dane swojej firmy, nawiązuj kontakty, pozwól recenzować swoją ofertę i wpływaj na to, jak klienci Cię widzą. Możesz dodawać wpisy, oglądać statystyki biznesowe i publikować fotografie.

Dzięki temu umocnisz też swój lokalny status, ponieważ Google od kilku lat praktykuje pokazywanie wyników na podstawie lokalizacji.

 

Jak korzystać z Google Trends?

Jeżeli nigdy nie obiło Ci się o uszy to narzędzie, koniecznie musisz je poznać. Każdego dnia wyszukiwarka zbiera miliony zapytań, które są niesamowicie przydatne dla każdego przedsiębiorcy i właściciela stron internetowych.

Wyszukuj interesujące Cię tematy, a intuicyjne narzędzie wskaże Ci popularność przykładowych fraz, dzięki czemu będziesz w stanie określić ich konkurencyjność. Możesz sprawdzić takie sekcje jak “zyskujące ostatnio popularność”, czyli poznasz tematy, które w ostatnim czasie często były wyszukiwane lub też “rok w wyszukiwarce”, który przybliży Ci tematy najpopularniejszych zapytań z danego roku.

Możesz dodatkowo wybrać interesujący Cię region, strefę czasową, tematykę czy miejsce wyszukiwania (pamiętaj, że Google to również Youtube i podstrony takie jak Grafika i Wideo). Porównaj dwie frazy do siebie i zobaczyć, w jaki sposób ze sobą konkurują popularnością.

c

Po co jest Google Mobile-Friendly Test?

To pytanie ma prostą odpowiedź: bo ludzie korzystają głównie z telefonu, gdy przebywają w internecie. Zaprojektowanie stron internetowych tak, aby były przyjazne dla urządzeń mobilnych, zapewnia, że Twoje witryny będą lepiej pozycjonowane.

To narzędzie pozwoli sprawdzić, jak wygląda Twoja strona mobilna i czy jest dostosowana do standardów Google. Ułatwi Ci to ewentualne zmiany i optymalizacje, dzięki czemu Twoi użytkownicy będą mogli cieszyć się z odpowiadającej ich potrzebom witryny. Zostaną wskazane Ci konkretne problemy, jakie mogą istnieć i jakiego typu błąd to jest.

 

Po co używać tych narzędzi?

Pamiętaj, że Google chce ułatwić Ci pracę, a sobie stworzyć lepszą i bardziej wartościową bazę, z której może korzystać przy wskazywaniu wyników wyszukiwań. Dzięki używaniu każdego z narzędzi (nawet w niewielkiej ilości) możesz lepiej zrozumieć, do jakich standardów należy dążyć i dlaczego to tak istotne. Dodatkowo wiedza, którą można z nich wyciągnąć jest kluczowa, aby dowiedzieć się, czego oczekują od Ciebie użytkownicy i jak możesz im to zaoferować.

Nie bój się nowych rzeczy i sprawdź wszystkie te narzędzia w najbliższym czasie.