Jaką platformę do webinarów wybrać w 2024? Poznaj 7 najlepszych narzędzi!
Webinary to już nie tylko ciekawostka. To absolutna konieczność w przypadku wielu firm, przedsiębiorstw i freelancerów.
Należysz do tej grupy? Sprawdź, jakie narzędzie do webinarów będzie najlepsze dla Ciebie i Twojej działalności!
Kluczowe wnioski:
- Przed wyborem platformy do Webinarów, upewnij się, że jest ona prosta dla użytkowników, posiada funkcje kluczowe do sprawnego prowadzenia seminarium oraz wgląd w statystyki.
- Najbardziej godne polecenia narzędzia do webinarów to Zoom, Webex, ClickMeeting, Livestorm, Demio, Zoho Meeting i Adobe Connect.
Może Cię zainteresować:
Najlepsze platformy do Webinarów – na co zwrócić uwagę?
Niektórzy potrzebują prostego narzędzia do transmisji na żywo. Inni szukają bardziej zaawansowanych narzędzi i funkcji, które pozwolą na interakcję z odbiorcami. Jeszcze inni chcą mieć możliwość nagrania swojego webinaru i opublikowania go jako osobnego wydarzenia.
Co będzie najlepsze dla Ciebie?
To Ty musisz wiedzieć, czego potrzebujesz. Ja tylko zwrócę Ci uwagę na uniwersalne elementy, które sprawiają, że dane narzędzie jest godne polecenia lub nie.
Aby sprawnie poprowadzić seminarium na żywo, potrzebujesz, by platforma webinarowa :
- miała prostą i szybką rejestrację na webinar,
- umożliwiała interakcje i nawiązanie kontaktu z uczestnikami,
- pozwalała na prowadzenie seminariów na żywo i nagrywania ich,
- dawała Ci wgląd w kluczowe wskaźniki, takie jak frekwencja i zaangażowanie.
Wszystkie poniższe propozycje spełniają te wymagania. Wybierz opcję dla siebie!
Najlepsze narzędzie do webinarów
Początkowo miałem stworzyć ranking. Jednak po przetestowaniu narzędzi uznałem, że każde jest dobrym rozwiązaniem do czegoś innego. Pozwól, że przedstawię Ci wyniki mojej analizy.
Zoom: najlepsze narzędzie dla przedsiębiorców
Zoom to jedno z najbardziej znanych aplikacji. Możesz go używać bezpłatnie, jeśli Twoje spotkanie nie będzie trwało dłużej niż 40 minut, a liczba uczestników nie przekroczy 100.
Organizowanie wydarzeń online jest banalnie proste. Jednocześnie narzędzie oferuje wiele funkcji, w tym udostępnianie ekranu, obsługę aplikacji mobilnych i sesje webinarowe trwające do 30 godzin każda.
Ponadto jako gospodarz możesz eksportować listę uczestników i rejestrujących się oraz integracje z systemami CRM i innymi narzędziami do automatyzacji. Zoom umożliwia także prowadzenie transmisji na żywo na platformy stron trzecich.
Platforma to najlepsze rozwiązanie dla przedsiębiorców i firm, które potrzebują kompleksowego rozwiązania do webinarów z wieloma funkcjami i możliwością goszczenia dużej publiczności.
Webinary Webex: najłatwiejszy do prowadzenia seminarium online
Oprogramowanie Webex Webinar (wcześniej: Webex Events) to skalowalna platforma webinarowa. Jej twórcy podeszli do tematu bardzo ambitnie. Tutaj możesz tworzyć wciągające doświadczenia użytkowników – od małych sesji po masową publiczność na całym świecie.
Oczywiście wiele zależy od Twojej pomysłowości i zasobów. Ale Webex Webinar możesz wykorzystać do:
- angażowania uczestników za pomocą pytań i odpowiedzi, ankiet, czatu na żywo, reakcji emoji itp.
- tłumaczenia na żywo,
- zarządzania widokiem i treściami w trakcie i po wydarzeniu,
- przećwiczenia całej prezentacji przed wejściem na żywo,
- zgromadzenia przed ekranem nawet 100 000 użytkowników.
Platformę mogę polecić zwłaszcza właścicielom średnich i dużych przedsiębiorstw, którzy chcą przeprowadzić webinarium na najwyższym poziomie.
ClickMeeting: najlepsze darmowa wersja próbna
Na tej liście nie mogło zabraknąć ClickMeeting. Platforma oferuje pełne rozwiązanie do prowadzenia webinarów na żywo i wiele ciekawych funkcji (np. nieograniczona liczba spotkań, pokoje dla podgrup, wysoka rozdzielczość HD, opcją pytań i odpowiedzi, czy tłumaczenia czatu w czasie rzeczywistym). Co więcej, jako podmiot europejski platforma jest zobowiązana działać zgodnie z RODO.
Wszystko to sprawia, że ClickMeeting jest idealny do międzynarodowych webinarów online, stron docelowych wydarzeń i automatycznych cyklicznych seminariów internetowych. Bezpłatny okres próbny obejmuje 30 dni korzystania z narzędzia.
Platformę polecam zwłaszcza małym i średnim firmom, które chcą przetestować rozwiązanie, zanim zdecydują się na płatny plan.
Livestorm: najlepszy darmowy program do webinarów
Platforma Livestorm to najlepsza opcja, jeśli organizujesz krótkie webinary (do 20 minut) dla małych zespołów (do 30 uczestników). Możesz to zrobić, wybierając darmowy plan.
To narzędzie do webinarów nie wymaga od Ciebie instalowania żadnego oprogramowania ani podpinania karty kredytowej. Pozwala za to na uruchomienie 25 równoczesnych mówców i integrację z Zapier. Ponadto Livestorm oferuje wsparcie e-mailowe, zapewnia analitykę i umożliwia sesję pytań i odpowiedzi.
Klienci platformy pochodzą z różnych sektorów, w tym technologii, edukacji, opieki zdrowotnej, rządu, mediów, czy nieruchomości. Zanim się zdecydujesz na to rozwiązanie, upewnij się, że Twoje webinary nie będą dłuższe niż 20 minut.
Demio: najlepsze oprogramowanie wspierające marketing
Demio zostało zaprojektowane z myślą o marketingu. W jego ofercie znajdziesz takie funkcje, jak czat na żywo, ankiety, wezwanie do działania, analiza, śledzenie źródeł i zautomatyzowane wydarzenia.
Podstawowy plan tej platformy do webinarów pozwala na maksymalnie 50 uczestników, jednego gospodarza sesję trwającą maksymalnie 3 godziny. Ponadto możesz korzystać z 14-dniowego okresu próbnego oraz całodobowej pomocy e-mail i na czacie. Weź jednak pod uwagę, że swoją prezentację czy webinar przeprowadzisz przed maksymalnie 3000 wirtualnych gości.
Moim zdaniem Demio jest najlepszą platformą dla firm, które chcą wykorzystać webinary do celów marketingowych.
Zoho Meeting: najlepsze rozwiązanie do zdalnej współpracy hybrydowej
Korzystasz na co dzień z platformy Zoho? Mam dla Ciebie świetną wiadomość! Zoho Meeting integruje się z resztą pakietu. Możesz też planować webinary, organizować je cyklicznie, zapraszać współorganizatorów i gości, a także wysyłać formularze rejestracyjne czy spersonalizowane wiadomości e-mail.
Do ciekawych funkcji platformy należy także udostępnienie ekranu za pomocą protokołu VoIP (Voice-over-Internet-Protocol) i moderowanie uczestników. Są oczywiście również minusy, np. aby nagrywać rozmowy, musisz zapłacić. Platforma do webinarów wymaga też płatnego planu integracji.
Zatem: dla kogo Zoho Meeting? Będzie to najlepsze rozwiązanie dla firm, które już korzystają z produktu Zoho i które potrzebują moderacji uczestników.
Adobe Connect: dla nauczycieli
Na koniec zostawiłem opis Adobe Connect. Program nada się do prowadzenia webinarów przez nauczycieli i profesorów. Dzięki temu narzędziu podniesiesz poziom swoich sesji szkoleniowych, spotkań i oczywiście webinarów.
Produkt został stworzony z myślą o edukacji wyższej, średniej i podstawowej. Nie dziwi więc, że webinary mogą mieć globalny zasięg, docierać do różnych środowisk i użytkowników o różnym poziomie umiejętności.
Adobe Connect pozwala też na planowanie, realizację i monitorowanie wydarzeń. Użytkownicy chwalą program za intuicyjność i wysoką jakość, ale niektórym nie podoba się cena i interfejs użytkownika. Jestem ciekawy, czy Tobie spodoba się prowadzenie webinarów na tej platformie…
Najlepsze narzędzia do prowadzenia webinarów – podsumowanie
Webinary i spotkania na żywo to nie integralna część codziennej pracy. Jeśli to Ty jesteś odpowiedzialny za ich zorganizowanie, musisz wybrać odpowiednie narzędzie.
Na początek może być to darmowa wersja Livestorm lub ClickMeeting. Jeśli jednak zależy Ci na stworzeniu bardziej zachwycającej, wirtualnej przestrzeni do webinarów, polecałbym Ci Zoom, Webex lub Zoho Meeting.
Twoje webinary mają spełnić konkretne zadanie? Wybierz Adobe Connect dla nauczycieli lub Demio do rozwoju swojego marketingu!