Strona www z kreatorem Manifo – recenzja

Ostatnio zaktualizowano: 19 października, 2022

Manifo to kolejny polski kreator do tworzenia stron internetowych. Strona główna wygląda schludnie i nowocześnie i od razu wzbudza zaufanie oraz rozbudza oczekiwania. Dowiadujemy się z niej, że strona www może być tworzona w dwóch edytorach – klasycznym i responsywnym (mobilnym). Pewnie będą fajerwerki!

Po rejestracji i zalogowaniu… nie jest źle. Edytor wygląda zgrabnie, wygląda na intuicyjny, chociaż mieliśmy wrażenie, że nie jest olśniewający. Całości można się stosunkowo szybko nauczyć, ale z musimy przyznać, że narzędzie wygląda dość topornie. W porównaniu z konkurencją, Manifo wygląda jak kreator co najmniej sprzed kilku lat.

Co gorsza możliwość edycji elementów, a przede wszystkim zmiana ich położenia na stronie, mocno kuleje. Naprawdę ciężko wprowadzić poprawki, a edytor automatycznie układa jeden element pod drugim. Do tego każda zmiana wprowadzana w projekcie wymaga oddzielnego zapisania, czyli zatwierdzenia na górnej belce menu – bez tego nie da się przejść dalej. To bardzo utrudnia pracę.

Elastyczność i funkcje

Manifo posiada wszystkie podstawowe funkcje, które można umieścić na stronie. Są teksty, zdjęcia, grafiki i inne standardowe opcje. Niestety ich rozmieszczenie jest automatyczne i przypomina raczej starsze wersje edytorów tekstowych.

Kreator www Manifo posiada:

  • Mapy Google
  • możliwość edycji favicon
  • komentarze zintegrowane z Facebookiem
  • formularze – w pełni edytowalne
  • pliki multimedialne (także opcja wgrania plików z popularnych serwisów, jak chociażby Youtube)
  • galerie
  • menu
  • wybór języka strony
  • dodawanie własnego kodu HTML (zwiększa możliwości edycji).

W porównaniu do konkurencji taka lista nie robi wielkiego wrażenia. Nawet jeśli pracując w nim nie trzeba znać się zupełnie na kodowaniu. Wiele funkcji dostępnych staje się dopiero po wykupieniu pakietu Premium (od 60 do 240 zł rocznie), co negatywnie odróżnia Manifo od polskiej konkurencji. Szerzej o tym w sekcji polityka cenowa. Kolejnym minusem jest edycja sekcji head, bo wpisanie do niej własnego kodu możliwe dopiero jest w płatnych pakietach.

Już tylko to sprawia, że Manifo wypada blado i ciężko nam właściwie komukolwiek ten kreator polecić.

Pozycjonowanie:

Narzędzia do SEO w Manifo pozwajalają na kilka rzeczy. Każda podstrona może zostać opatrzona meta znacznikami, czyli tytułem i opisem. Możemy ustalić nazwę strony i adres url. Ponadto można dodawać słowa kluczowe, co jest przydatne dla osób zaczynających edycję strony od ułożenia listy fraz pod wyszukiwarkę. Manifo umożliwia także stosowanie Webmaster Tools.

A co z Google Analytics? Niestety, duże rozczarowanie – Google Analytics jest dostępny tylko w wersji premium. Jeśli chcemy dodać kod śledzący do witryny – musimy płacić. Bez tego narzędzia ciężko prowadzić skutecznie nawet prostą stronę.

Za darmo dostępne są wyłącznie wewnętrzne statystyki strony, które pokazują tylko najbardziej podstawowe dane: ilość UU, przeglądane podstrony, źródła wejść, słowa kluczowe, które zaprowadziły na naszą stronę czy wykorzystywane przeglądarki.

Wsparcie techniczne:

Manifo posiada dobrze opracowaną bazę wiedzy w postaci tutoriali, które pomagają przy pracy. Materiały podzielone są na działy tematyczne i zobrazowane zrzutami ekranu, co bardzo pomaga podczas pracy w kreatorze.

Jeśli tego nie ma, to możemy skorzystać z suportu mailowego oraz telefonicznego. Niestety, użytkownicy Manifo zwracają uwagę, że czas oczekiwania na uzyskanie odpowiedzi bywa naprawdę długi.

Rozwój:

Nowe wersje kreatora są publikowane bardzo rzadko, a na stronie czy fanpage’u Manifo nie znajdziemy żadnych changelog’ów czy specyfikacji. Firma prowadzi bardzo oszczędną komunikację z klientami i nie jest raczej aktywna w mediach społecznościowych.

Poza informacją o zapowiedzi nowej wersja kreatora, nie ma żadnych późniejszych wzmianek na ten temat. To może dziwić, bo dużo użytkowników Manifo dopytuje się o takie aktualizacje.

Polityka cenowa:

Manifo oferuje 3 pakiety płatne oraz pakiet darmowy. Ceny pakietów płatnych wahają się od 60 zł do 240 zł na rok. Ze względu na duże ograniczenia pakietu darmowego jesteśmy zmuszeni do wykupienia jednego z pakietów płatnych, jednak ich ceny, zwłaszcza w przeliczeniu na miesiąc, są przystępne.

Łatwość użytkowania:

Finalna ocena Manifo nie jest wysoka. Kreator jest wyraźnie przestarzały i mało intuicyjny. Strony w nim tworzone nie mogą odpowiadać najnowszym wymogom wizualnym, a wiele funkcji jest niedostępnych. Strona www tworzona w Manifo wygląda jak szablony sprzed 10-15 lat. Klawisz „lubię to” czy Mapa Google tak naprawdę niewiele pomagają, a konstrukcja procesu edycji jest niezwykle czasochłonna.

Trudno nam określić dla kogo narzędziem jest Manifo. Dla profesjonalnych webmasterów na pewno nie, ponieważ praca w nim zabiera naprawdę dużo czasu, a do tego brak w nim wielu funkcjonalności. Dla zwykłych użytkowników polecamy zaś narzędzia przyjemnie w obsłudze i pozwalające na implementację w pakiecie darmowym wszystkich dodatków.

Jeśli chcesz by Twoja pierwsza strona www nie była koszmarem, niestety musisz poszukać innego narzędzia.