Pomoc po polsku w kreatorach stron

Ostatnio zaktualizowano: 19 października, 2022

Na rynku nie brakuje fajnych kreatorów stron. Pewnie wiesz, że większość z nich to dobre narzędzia do budowania stron internetowych.

Zrobisz w nich ładny projekt strony www, potem uzupełnisz SEO i kilka innych rzeczy. No, wszystko pięknie! Tylko co się dzieje, gdy masz… problem. Jakiś drobny.

Nie możesz znaleźć jakieś funkcji lub nie wiesz jak zrobić coś, co chodzi Ci po głowie. Albo chcesz pogadać o ofercie lub o jakimś rabacie, bo chcesz kupić nie jeden, ale więcej pakietów.

Szukasz pomocy lub jakiegoś kontaktu, to jasne. Niestety – tu często zaczynają się kłopoty, bo pomoc po polsku w kreatorach stron to rzadkość. Tak samo jak możliwość pogadania z kimś z zespołu.

Bez pomocy ani rusz

W naszym rankingu kreatorów pamiętamy o pomocy w języku polskim. To bardzo ważna sprawa – dla każdego użytkownika. Nawet jeśli opanujesz działanie kreatora, to może się przydać. Jakieś nietypowe rozwiązanie i musisz szukać pomocy.

Dopóki masz jakąś wiedzę o tworzeniu stron, to nie jest duży kłopot, bo jakoś sobie to wyklikasz i znajdziesz. Gorzej, gdy utkniesz. Takich sytuacji bywa wiele.

Pamiętaj, że kreatory mają pomagać ludziom w tworzeniu stron internetowych. Często korzystają z nich osoby, które nie są programistami, a na co dzień zajmują się czymś zupełnie innym.

Ale potrzebują strony internetowej i dzięki kreatorom – mogą ją mieć. Dlatego pomoc po polsku w kreatorach stron to tak ważna rzecz.

Bazy wiedzy i aktualne poradniki

To dosyć naturalne, że gdy tworzysz stronę, chcesz mieć dostęp do samouczków. Nie muszą być jakieś super, ale powinny być i ułatwić zrobienie pierwszej (albo kolejnej) strony.

Kreatory mają coraz więcej zaawansowanych funkcji i często użycie jakiejś funkcji wymaga konkretnych działań. Po prostu trzeba wiedzieć jak to zrobić.

Pomoc po polsku w kreatorze stron i rozbudowana baza wiedzy, to doskonałe połączenie. Szkoda tylko, że tak rzadkie.

Najlepiej, gdy wszystko tłumaczą twórcy narzędzia. Oni znają je najlepiej. Dlatego nie można przecenić rozbudowanej bazy wiedzy. Poradniki krok po kroku, instrukcje, pro tipy na wypadek „strona się zepsuła, co zrobić”.

Gdy znajdujesz coś takiego w bazie wiedzy, możesz rozwiązać problem samodzielnie. Albo jest środek nocy, masz czas na zrobienie czegoś na stronie, ale nie wiesz jak.

Porady na grupach i forach są świetne, ale najlepiej gdy moderują je twórcy.

Ten kłopot jest często z forami dla wordpressowców – jest na nich masa wiedzy, ale korzystając z porad lepiej zachować ostrożność.

Coś może nie zadziałać lub – co też się zdarza – powodować problemy. Podobnie jest z kreatorami stron: gdy nie możesz znaleźć informacji, której szukasz, dobrze mieć możliwość spytania twórców. Na grupie lub bezpośrednio. Tylko nie zawsze to możliwe.

Pomoc premium tylko dla wybranych

Niektóre kreatory stron oferują coś takiego jak „pomoc premium”. Jest dodatkiem do najdroższych pakietów. Bardzo fajnym dodatkiem.

Tylko że trzeba za nią płacić lepszym pakietem, a użytkownik, który korzysta z darmowego planu najczęściej nie ma do niej dostępu.

Opisaliśmy ten temat w każdym z testów kreatorów na naszej stronie, więc nie będę się o tym rozpisywał. Po postu – dobrze o tym pamiętać.

Musisz wiedzieć, że pomoc premium w niektórych kreatorach zakłada na przykład jakiś czas odpowiedzi na maile.

Wszystko fajnie, tylko gdy utkniesz, chcesz jak najszybciej znaleźć rozwiązanie. Gdy nie masz tej „lepszej” pomocy musisz czekać aż kolejka zgłoszeń dojdzie do Twojego maila. I mieć nadzieję, że to będzie w miarę szybko. Najczęściej nie jest.

Podobnie jest z dostępem do infolinii czy czata. To też nie jest reguła i możesz tak skontaktować się z działem pomocy tylko niektórych kreatorów stron.

Mocno nam to utrudniało pracę przy przygotowywaniu kolejnych recenzji kreatorów, bo niektórych funkcji nie mogliśmy znaleźć, chociaż były szumnie reklamowane na stronie z możliwościami.

Takie rzeczy najlepiej załatwia się przez telefon lub na czacie – pięć minut, dwa print-screeny i wszystko wiadomo. A gdy musisz czekać kilka dni na maila, bo darmowy pakiet to nie pakiet premium… no cóż.

Pomoc po polsku w kreatorach stron

Tu dochodzę do sedna sprawy: pomocy po polsku w kreatorach stron. To nie reguła. Większość kreatorów nie oferuje pomocy w naszym języku. Głównie dlatego, że to produkty zagraniczne.

Część z nich ma interfejs kreatora po polsku (co jest bardzo fajne), ale pomoc… najczęściej po angielsku. Nawet najbardziej rozbudowana baza wiedzy czy dział pomocy w kreatorze, ale nie po polsku, może być poważną barierą.

Teoretycznie – znajomość angielskiego w Polsce jest niezła, ale to znowu kłóci się z ideą kreatorów: mają umożliwiać ludziom budowanie stron.

Nie każdy zna angielski lub opanował go w takim stopniu, żeby zrozumieć porady w dziale pomocy wielu kreatorów.

Dlatego baza wiedzy i dział pomocy w kreatorze powinny być po polsku. Po prostu.

Błyszczą tu oczywiście polskie kreatory, czyli WebWave i Click Web w home.pl. Przy czym pomoc premium, z telefonem i czatem przez większość dnia roboczego ma tylko ten pierwszy.

W praktyce, to w WebWave nie ma rozróżnienia na „rodzaj” pomocy. Jeśli masz problem, to dzwonisz lub piszesz. Oni to ogarniają. Niezależnie od tego, czy masz wykupiony hosting, czy dalej korzystasz z darmowego planu.

Więc jeśli jeszcze się zastanawiasz nad tym, jaki kreator stron internetowych wybrać, to weź pod uwagę pomoc po polsku :).