Wix jest w tej chwili jednym z najbardziej popularnych kreatorów stron www.

Nadal daleko mu do WordPressa, jednak jest to najpopularniejsze anglojęzyczne rozwiązanie na rynku. Nie trzeba umieć kodować, żeby móc zrobić sobie stronę na Wix – dlatego też jest to wygodne rozwiązanie dla niemal każdego.

Dodatkowo zaskakująca intuicyjność i prostota tworzenia sprawiają, że coraz więcej osób decyduje się tworzyć swoje strony tym narzędziem.

Dokładny opis procesu tworzenia strony opisywaliśmy w naszej recenzji Wix.

Nie wszystko złoto co się świeci

Jedną z głównych zalet, którymi chwali się Wix jest możliwość wybierania wśród kilkuset gotowych szablonów, które są dostępne za darmo.

Jest dostępny cały wachlarz kategorii, gdzie każdy znajdzie to, co potrzebuje. Jednak nie tyczy się to wszystkich themes, ponieważ część z nich dostępna jest dopiero po wykupieniu odpowiedniego planu subskrypcji.

Te niestety są droższe, niż u konkurencji. Jako dominujący kreator stron na rynku Wix może pozwolić sobie na zawyżanie cen. Średnio każdy kolejny pakiet jest droższy niż w innych kreatorach stron o kilka, lub kilkanaście dolarów.

Mimo wzrostu w cenie, nie idzie to zawsze w parze z jakością oferowanych usług. Najtańszy płatny pakiet nie usuwa reklam. Wydaje się to być (przynajmniej dla nas) kuriozalne.

Żeby móc zainwestować w stronę, która nie będzie na samym początku krzyczeć “zrobili mnie w kreatorze stron!” musimy liczyć się z wydatkiem minimum 35 zł miesięcznie.

Jeżeli chcesz założyć platformę eCommerce najniższa kwota jaką zapłacisz to niemal 70 zł raz na miesiąc, ponieważ szablony stworzone pod sklepy internetowe są dostępne dopiero w tej subskrypcji.

 

Pozycjonowanie w Wix – plotki czy realia?

Mimo płacenia sporej sumy pieniędzy, Wix nie oferuje dużych udogodnień w kwestii pozycjonowania stron internetowych. Od dawna mówiło się o tym, że Wix jest najgorszym kreatorem stron do korzystania z SEO.

Nie jest to jednak stwierdzenie bez pokrycia. Wix pracuje dość wolno nad naprawianiem swoich błędów. Rozwiązane w tej chwili błędy, takie jak brak atrybutu alt przy obrazach czy tragiczna struktura URL, musiały długo czekać i być wielokrotnie wypominane.

Dlatego jest to niepewny grunt. Jeżeli Google wprowadzi nowości dotyczące SEO – ile tym razem lat będzie trzeba czekać, aż Wix się do nich dostosuje?

Jednak nie wszystkie problemy są rozwiązywane. Czasami nie stanowią one nawet problemu ze strony kreatora, a po prostu brak udogodnienia dla użytkownika.

W narzędziu stworzonym przez Wix nie ma możliwości eksportowania danych. Można to jedynie zrobić trikami i sposobami z internetu, które niemal zawsze są płatne.

Wix nie zna potrzeb swoich użytkowników

To, że stale wprowadzane są nowe funkcje dotyczące designu lub kolejne aplikacje nie oznacza, że ta firma wie, co robi.

Czasami mam wrażenie, że mimo tylu lat doświadczeń nadal działa “w ciemno” i nie inwestuje w funkcje, na których zależy użytkownikom. Oczywiście nie tyczy się to wszystkich, bo każdy oczekuje coś innego.

Jednak Wix sprawa wrażenie jakby większość z tych rzeczy robił umyślnie, co jest jest już mniej fair-play.
Końcowy werdykt pozostawię jednak Tobie.