Każdy powinien prowadzić swoją stronę z głową. Jeżeli z góry uważasz, że założenie jej było tylko po to, żeby Twoja firma miała miejsce w internecie, to jesteś w błędzie. 

Wirtualna wizytówka otwiera Ci świat na nowych klientów, pozwala zwiększyć rozpoznawalność firmy i umożliwia szybszy rozwój. 

Dlatego tak ważne jest wykorzystywanie w pełni wszystkich możliwości, jakie daje nam internet i implementowanie ich na swojej stronie. 

 

Newsletter

W jaki sposób chcesz stworzyć stały kontakt ze swoimi użytkownikami, jeżeli nie możesz w każdej chwili napisać do nich wiadomości? Zdradzę Ci też sekret, że nawet najbardziej regularne postownie na mediach społecznościowych nie zapewni Ci tych samych wyników co dobry newsletter. 

To właśnie on w dużej mierze odpowiada za ruch powracający i buduje świadomość Twojej marki wśród użytkowników. Jednym z polecanych przez nas newsletterów jest np. Mailer Lite, który jest nie tylko intuicyjny, ale też darmowy. 

 

Analizuj wszystko

Skąd możesz wiedzieć jaki element na stronie się sprawdza, a jaki zniechęca użytkowników do poznania Twojej firmy?

Musisz poświęcić chwilę swojego czasu i usiąść do kilku wykresów i liczb. Dzięki analizowaniu ruchu na stronie spędzonego na niej czasu i miejsc, w których użytkownik ją opuszcza, możesz otrzymać bardzo wartościowe wnioski na przyszłość. Wprowadzając później na ich podstawie zmiany, zauważysz, że wyniki się polepszają. Wszystko za sprawą takich narzędzi jak Google Analitycs, które bezpłatnie pomagają Ci rejestrować wszystko, co dzieje się w obszarze Twojej witryny. 

Czat na stronie

Ten punkt możesz teoretycznie pominąć, jeżeli nie masz działu support lub prowadzisz jednoosobową firmę. Dlaczego? 

Ponieważ może być niemożliwy do zrealizowania ze względu na ograniczenia czasowe. 

Umożliwienie użytkownikowi bezpośredniego kontaktu na żywo to pokazanie, że Twoja firma jest godna zaufania i nie boi się rozmowy. W każdej chwili jest pod ręką i pomoże w razie potrzeby lub problemu. Jeżeli uważasz, że podołasz prowadzić taki czat – koniecznie sprawdź tawk.to, który oferuje bezpłatne i proste rozwiązanie dla Twojej strony. 

 

Sprawdzaj się na każdym kroku

Nic nie jest bardziej irytujące niż użytkownik wytykający Ci literówkę. 

Dlatego zawsze sprawdzaj swoje teksty kilkukrotnie. Czytaj je, poprawiaj i staraj się pokazywać najwyższy poziom. Przecież żaden człowiek nie wróci na stronę, która jest przepełniona błędami. 

Aby ułatwić ten proces, możesz skorzystać z mojego ulubionego narzędzia, jakim jest  Language tool. To darmowa strona internetowa wyłapująca błędy językowe, ortograficzne i interpunkcyjne. 

Stwórz dobrą stronę internetową

Jest spora szansa, że nie będziesz mieć możliwości korzystania z wszystkich wymienionych narzędzi na swojej stronie. Wszystko jest zależne od tego, jak Twoja strona została stworzona. Może jest napisana przez Ciebie, może jest na zlecenie. Może to spowodować, że nie wszystko jest kompatybilne i aktualizowane z myślą o nowych integracjach.
Jednak przede wszystkim warto przyjrzeć się kreatorom stron. Są to narzędzia oferujące niesamowite funkcje pozwalające od zera stworzyć witrynę. Nie wymagają kodowania, a implementacja zewnętrznych programów jest prosta i bezpieczna. 

Stworzyłem specjalny ranking wybranych przeze mnie kreatorów, które warto wziąć pod uwagę, gdy ma się w planach założenie strony internetowej.